נפתח את המבזק שלנו עם חדשות חריפות ומעופפות על אסטרונאוטים של נאס"א שלפני כמה ימים טעמו את פלפל הצ'ילי החריף שגידלו בחלל מחודש יולי, והכינו ממנו לראשונה מנת טאקו מקסיקנית טעימה ומגניבה.
"סוף סוף הכנתי את טאקו החלל הטוב ביותר שמישהו עשה", צייצה האסטרונאוטית מייגן מקארתור, כשהיא פרגנה לעצמה במנה עם תוספות כמו עגבניות מיובשות, ארטישוק ורצועות בקר.
את הצ'ילי, שעשיר בוויטמין C, מגדלים האסטרונאוטים כחלק מסדרת ניסויים של נאס"א לגידול מזון בחלל. התוצרת הטרייה והטעימה פירושה יותר מסתם תזונה מגוונת עבורם. להצלחת הניסוי יש גם השלכות מדעיות רחבות על עתיד תזונת האסטרונאוטים ומשימות חלל ארוכות, כמו נסיעה למאדים, למשל. מתבלים להם שם את העניינים, אהבנו.
3 צפייה בגלריה
טאקו בחלל
טאקו בחלל
טאקו בחלל
(צילום: נאס"א)
נשארים בחלל עם תגלית מעניינת. מדענים טוענים במחקר חדש שהם גילו עדויות למים בגלקסיה במרחק של כ-12.8 מיליארד שנות אור מאיתנו. מה שהופך אותה לאחת התגליות הרחוקות ביותר של מים ביקום.
לגלקסיה שם קליט יחסית, SPT0311-58, ואנחנו על כדור הארץ עוקבים אחריה כבר ארבע שנים, וכעת טוענים המדענים: זיהינו שם מולקולות של מים. מים הם בסיס לכל צורות החיים (המוכרות לנו), וזה בשילוב הגילוי - מדליק את החוקרים לגבי שפע ההזדמנויות שעתיד יכול להביא לנו.
3 צפייה בגלריה
מים רחוקים מאוד
מים רחוקים מאוד
מים רחוקים מאוד
(צילום: ALMA Observatory at Home)
ונסיים את מבזק החדשות הטובות עם התמונות המקסימות האלה מפסטיבל הכלבים בנפאל, שם השוטרים המקומיים נתנו כבוד וחילקו לעשרות כלבים מדליות, פרחים ושאר פינוקים כחלק מפסטיבל בן חמישה ימים, שם תאמינו או לא, לא רק הכלבים זוכים לכבוד, אלא גם עורבים ופרות.
חיות אלו נחשבות בנפאל לכאלה שיש לסגוד להן, כיוון שהן נחשבות לשליחי האלים השונים של דת ההינדו, שמאמיניה מהווים כ-80% מאוכלוסיית נפאל.
3 צפייה בגלריה
כבוד לכלבים בנפאל
כבוד לכלבים בנפאל
כבוד לכלבים בנפאל
(צילום: רויטרס)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי