צלחת מעופפת שתעופף מעל הירח? זה לא מדע בדיוני. מה שכן, אם מישהו שיכול לעשות את הבלתי אפשרי, אלו המדענים מ-MIT, שעובדים על פיתוח חדש שיופעל על ידי שדה חשמלי עקב חשיפה לשמש, בדמוי צלחת מעופפת. הצלחת המעופפת אמורה לרחף מעל ירח או אסטרואיד.
היתרון בצלחת מעופפת הוא שהיא לא אמורה להיפגע בנחיתה בשטחים לא מישוריים.
3 צפייה בגלריה
צלחת מעופפת על הירח. הדמיה
צלחת מעופפת על הירח. הדמיה
צלחת מעופפת על הירח. הדמיה
(הדמיה: MIT)
החוקרים מתמקדים כרגע ברמה התיאורטית, אבל טוענים כי זה חלק לא פחות חשוב בפיתוח - וכי המודלים כולם מאשרים שהצלחת המעופפת יכולה להפוך למציאות בשנים הקרובות.
ובחזרה לכדור הארץ. תמונה של נחש באינסטגרם הובילה לגילוי של מין חדש בהרי ההימלאיה?
סטודנט לתואר שני בהודו שהה זמן רב באזור ביתו בזמן הקורונה, אז הוא החליט לחקור את הסביבה שלו וצילם כל מיני חיות. הוא פרסם את התמונות שלהן בדף האינסטגרם שלו.
3 צפייה בגלריה
נחש שלא היה מוכר עד כה
נחש שלא היה מוכר עד כה
נחש שלא היה מוכר עד כה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
אחת התמונות הייתה של נחש קוקרי, והיא הגיעה לידי ביולוג, שתהה לעצמו לגבי הנחש. אז הוא יצר קשר עם הסטודנט והחל לשאול שאלות.
השיחה בין השניים הובילה לפגישה ולקיחת דגימת DNA של הנחש, במטרה להבין האם מדובר במין חדש שלא היה מוכר למדע – וזה אכן מה שקרה. מדובר בנחש שלא היה מוכר עד כה לחוקרים.
ואיך אפשר לסיים את מבזק החדשות הטובות הזה ואת שנת 2021 בלי האייטם הבא: ארוחת ערב חגיגית הוגשה בגן החיות בברלין, כשמנת הדגל בתפריט היא – עצי חג המולד!
3 צפייה בגלריה
בתיאבון לפילים
בתיאבון לפילים
בתיאבון לפילים
(צילום: רויטרס)
פילים וגם בעלי חיים אחרים בגן החיות זכו לסעודה מפוארת של כל העצים שלא נמכרו בכריסמס. מדובר על מסורת שנתית בגרמניה, שגם מושכת לא מעט מבקרים. "עצי אשוח הם כמו ממתקים", אמר מנהל הפארק.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי. ובתקווה שבשנת 2022 יהיו הרבה יותר חדשות טובות.