חברת חלל תקשורת, המפעילה את לווייני עמוס בחלל, הודיע היום (ג') כי התקשרה בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ותשקיע 4 מיליון דולר קנדי (כ-3.2 מיליון דולר ארה"ב) בחברת NuRAN Wireless Inc הקנדית, כנגד אחזקה של 9.3% ממניות החברה, בכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם ולמועד העסקה. החברה הקנדית, שהינה חברה ציבורית הנסחרת ב-Canadian Securities Exchange ב- OTC, עוסקת בפתרונות תקשורת אלחוטית מבוססי לוויין, המיועדים בעיקר למפעילים סלולריים, ומאפשרים פריסת אתרים יעילה וכיסוי רשת באזורים מבודדים המוגבלים בתשתיות.
2 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה. עמוס 17
(הדמיה: חלל תקשורת)
בחלל תקשורת אמרו כי במסגרת שיתוף הפעולה, תהיה לחברה הישראלית בלעדיות לאספקת שירותים מנוהלים וקיבולת לוויינית בפרויקטים שלNuRAN Wireless באפריקה. בחברה הוסיפו כי לאחרונה התקשרה NuRAN Wireless עם מפעילים סלולריים (MNO) מקבוצת Orange בקמרון וברפובליקה העממית של קונגו בחוזה רחב היקף וארוך טווח להרחבת כיסוי הרשת הסלולרית באמצעות לוויין, כאשר מרבית השירותים המנוהלים והקיבולת הלוויינית בקשר עם פרויקטים אלה וכן כל הפרויקטים העתידיים של NuRAN ימומשו מעתה על ידי חלל תקשורת באמצעות הלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס-17, שלו יתרונות משמעותיים ביבשת אפריקה, בשל מיקומו האסטרטגי בחלל.
עוד אמרו בחלל תקשורת כי ההסכם משתלב באסטרטגיית החברה, ש שמה לה כמטרה לבסס את מעמדה כמובילת שוק באספקת שירותי תקשורת מבוססי לוויין באפריקה ולהטמיע פתרונות ייחודיים וטכנולוגיים המותאמים לשווקי היעד, כולל השקעה ושתופי פעולה עם חברות להן טכנולוגיות ייחודית. המהלך מסייע לאסטרטגיית החדירה לשוק הטלקום והסלולר באפריקה וזאת על-ידי אספקת פתרונות וסל שירותים מורחב מעבר לקיבולת לוויינית וימצב את חלל-תקשורת כספק מוביל לשירותי תקשורת. שירותים אלה כוללים, בין השאר, אפיון, תכנון, הקמה ותפעול של שירותי תקשורת מתקדמים.
2 צפייה בגלריה
דן זיצ'ק, המנכ"ל החדש של חלל תקשורת
דן זיצ'ק, המנכ"ל החדש של חלל תקשורת
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל תקשורת
(צילום: חלל תקשורת)
מנכ"ל חלל תקשורת, דן זיצ'ק, אמר: "אני שמח וגאה לשתף פעולה עם NuRAN Wireless לאספקת תקשורת לאזורים מרוחקים ביבשת אפריקה. מיזם זה מהווה צעד נוסף של חלל-תקשורת בגישור הפער הדיגיטלי ביבשת אפריקה. היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של הלוויין המתקדם עמוס-17 לצד הפתרונות של NuRAN Wireless מוציאים לפועל את מחויבותה של חלל-תקשורת למתן שירותים לאזורים בעלי תשתית מוגבלת ביבשת אפריקה. אנו מצפים לחזק ולהרחיב את הפעילות שלנו באפריקה בדגש על פתרונות תקשורת למפעילים סלולריים".