הסטארט-אפ Relativity צפי לשגר בקרוב לחלל את Terran 1, הטיל הראשון שיוצר כמעט כולו בהדפסת תלת-ממד. הטיל, שישוגר מנמל החלל קייפ קנוורל שבפלורידה, יהיה בטיסת הבכורה מטען. הטיל מסוגל לשאת לוויינים במסלול נמוך, במשקל כולל של 1,250 ק"ג. השיגור כבר נדחה פעמיים בשל תקלות.

ד"ר הילה אלימלך, מומחית ויועצת להדפסת תלת מימד, הסבירה בריאיון ל-ynet radio על חשיבות טכנולוגיית ההדפסה, בין היתר בתחום החלל: "במירוץ לחלל אנחנו כל פעם מותחים את הגבולות שלנו, תרתי משמע. מנסים כל הזמן, בוחנים מהו קצה גבול היכולת. ולכן גם הטכנולוגיה עצמה צריכה להיות מאוד גמישה, על מנת לאפשר לנו את חופש הפעולה שטכנולוגיות היצור הקיימות, פשוט לא מאפשרות לנו. והדפסה תלת מימדית היא בעצם שיטת ייצור שמאפשרת חופש גיאומטרי כמעט בלתי מוגבל, הרבה יותר משיטות הייצור שאנחנו מכירים. זה אומר שגם המבנים שאנחנו מייצרים יכולים להיות חכמים יותר, קלים יותר, יעילים וממגוון הרבה יותר רחב של חומרים".
לדבריה, מדפסות תלת מימד יהיו ציוד חובה בטיסות מאוישות לירח ולמאדים בעתיד: "כל משלחת, כל חללית שטסה, כל משלחת שמכבדת את עצמה, קודם כל לוקחת מדפסת. יש מדפסת תלת מימד בתוך החללית ומהסיבה הכי פשוטה, שבמקום לקחת ארסנל כל כך גדול של חלקי חילוף, שאולי חלק מסוים יתקלקל ואולי לא, אתה פשוט לוקח את המדפסת ואם משהו חסר או נשבר או שיש תקלה, אז שולחים לך את הקובץ של אותו חלק שאתה צריך לייצר, אתה מייצר במקום, ויש לך את הדבר שצריך".
1 צפייה בגלריה
המשגר על קן השיגור בקייפ קנוורל
המשגר על קן השיגור בקייפ קנוורל
המשגר על קן השיגור בקייפ קנוורל
(צילום: Relativity Space)
ד"ר אלימלך הבהירה כי לא נעשה שימוש בפלסטיק בהדפסת המשגר, שישוגר לחלל בקרוב: "בדרך כלל כשאומרים הדפסת תלת מימד, את חושבת ישר על הפלסטיק. אבל הדפסת תלת מימד היא ממש לא פלסטיק ומה שהם עשו שם אין בו שבריר פלסטיק, זה סגסוגת אלומיניום. הדפסת תלת מימד היא ממגוון רחב של חומרים, מתכות קרמיות. רקמות ואיברים מדפיסים מרקמות חיות ומתאים חיים. אז את הטיל והרקטה שייצרו עכשיו ייצרו מסגסוגות מאוד מסוימת של אלומיניום, שתחזיק דווקא את דלק הטילים המאוד מתקדם שמשתמים בו, שהוא חמצן נוזלי ומתאן נוזלי, ואלה הדברים שיקחו אותנו בשלב הבא למאדים".
היא אמרה שמדובר בהשראה מהטבע: "גם פה בישראל מערכת מקדמים את הדברים האלה ואנחנו עושים פה דברים של גם עבור התעופה, לוקחים השראה מהטבע, ואומרים אנחנו כבר לא מוגבלים בשיטות ייצור של כבישה או יציקה או שיטת הייצור המסורתיות, אלא כמו שתדמייני - ככה תשרטטי את זה במודל במחשב, וככה תבני את זה במדפסת תלת מימד. אפשר לעשות את הדברים האלה".