רואים תוצאות למדיניות של נשיא ברזיל החדש, לולה: כריתת היערות באמזונס בברזיל צנחה ב-34% במחצית הראשונה של 2023, כך הראו נתונים ראשוניים של הממשלה. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים.
3 צפייה בגלריה
שריפות שמכלות את עצי יערות האמזונס
שריפות שמכלות את עצי יערות האמזונס
שריפות שמכלות את עצי יערות האמזונס
(צילום: AP)
מנתונים שהופקו על ידי סוכנות חקר החלל הלאומית של ברזיל עולה כי בששת החודשים הראשונים של השנה נכרתו 2,649 קמ"ר של יער.
למרות היחידה החדה, מדובר בשטח הגדול פי כמה משטחה של העיר ניו יורק, מה שמדגיש את האתגר שעומד בפני נשיא ברזיל, לואיז אינסיו דה סילבה (לולה).
דניאל סילבה, אנליסט בעמותת WWF-Brasil, אמר: "זה נתון מאוד חיובי, אבל יש עדיין רמות גבוהות של כריתת יערות".
3 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל הנבחר לולה דה סילבה מציג את שריו
נשיא ברזיל הנבחר לולה דה סילבה מציג את שריו
נשיא ברזיל לולה דה סילבה
(EPA)
לולה נכנס לתפקידו כנשיא ברזיל בינואר והבטיח לסיים את כריתת היערות עד 2030, לאחר ההרס הגואה באזור האמזונס תחת קודמו בתפקיד, ז'איר בולסונארו, שקיצץ את מאמצי ההגנה על הסביבה. הנשיא לשעבר קרא ליותר חקלאות וכרייה באדמות מוגנות, ואמר שהדבר יוציא את האזור מהעוני.
השרה לאיכות הסביבה של ברזיל, מרינה סילבה, אמרה בתדרוך לעיתונאים כי הצניחה בכריתת היערות הייתה תוצאה ישירה של פעילות ממשלת לולה, שהגדילה במהירות משאבים לאכיפה סביבתית. "אנחנו עושים כל מאמץ להבטיח ש(התוכנית שלנו נגד כריתת היערות) כבר בעיצומה. זו התוצאה של מאמצי החירום שלנו", אמרה סילבה.
3 צפייה בגלריה
עצים שנשרפו באמזונס
עצים שנשרפו באמזונס
עצים שנשרפו באמזונס
(צילום: AFP)
רק בחודש יוני, נתוני הלוויין של Inpe הראו כי כריתת היערות הסתכמה ב-663 קמ"ר, ירידה של 41% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. עדיין לא ברור אם כריתת היערות השנתית ביערות הגשם באמזונס תסתיים בירידה, מכיוון שהשיא השנתי בכריתת היערות והשריפות - מיולי עד ספטמבר - לפנינו. "ביולי יש בדרך כלל 'פיצוץ' בכריתת יערות", אמר ז'ואאו פאולו קפוביאנקו, סגנה של סילבה במשרד לאיכות הסביבה.
בחודש שעבר חשפה ממשלת ברזיל את תוכניותיה לעמוד בהבטחתה של הנשיא לולה לחסל את כריתת היערות באמזונס עד שנת 2030, תוך שימוש בשורה ארוכה של אמצעים - הכוללים חיזוק אכיפת החוק נגד פשעים סביבתיים ופיתוח כלכלי ירוק.