בשיתוף המוסדות המציגים

המהפכה הטכנולוגית מחוללת שינויים בעולם העסקי, כשהקצב המהיר שלהם מציב אתגרים רבים. לכן, המנהלים של היום נדרשים להעמיק את הידע, הכלים וההתנסות היישומית כדי לענות לדרישות השוק בניהול טכנולוגיות המידע בעידן ה-Big Data. בשל כך, מערכות המידע הפכו למשאב מרכזי בכל ארגון מודרני, החל מחברות סטארט-אפ ועד תאגידי ענק. הכירו את התואר השני בניהול מערכות מידע ו-Data Science בקריה האקדמית אונו.
פרופ' אריה גביוס, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, סיפר על התואר: "ההתמחות היא תוכנית מקיפה ועמוקה שנותנת לסטודנטים, הרוצים להרחיב את הידע שלהם בתחום הזה, גישה וכניסה והעמקה בתוך עולם ה-AI בתוך עולם ה-Data Science בתוך עולם מערכות המידע".
פרופ' גביוס הוסיף כי "סטודנט שמגיע לתוכנית אינו נדרש לידע מקדים. הוא לא צריך לדעת תכנות, הוא לא צריך לדעת כלים מיוחדים. למעשה, אנחנו מקנים לו במסגרת הלימודים את כל הכלים הנדרשים כדי להצליח ולהגיע למטרות שהוא מעוניין בהן".
ד"ר אורית גולדמן, ראשת ההתמחות, פירטה על כמה מהקורסים הנלמדים במהלך התואר: "קיימים קורסים רבים של בינה עסקית, בינה מלאכותית, אנחנו לומדים סייבר, טרנספורמציה דיגיטלית, יישומים מתקדמים באקסל".
פרופ' אופיר בן אסולי, מרצה בתואר, דיבר על יתרונות ההתמחות: "הסטודנטים שלנו באים מארגונים, ממשרדי ממשלה, מהסקטור הפרטי וגם מחברות הייטק. התואר שלנו מאפשר להם בעצם להתקדם יותר בטכנולוגיה, יותר בניהול, ולהגיע לפסגות חדשות. הסטודנטים שלנו יוצאים לשוק עם הידע המעודכן ביותר, אבל גם עם היכולת ללמוד, אם תהיה טכנולוגיה חדשה, גם אותה, הם יוכלו להסתגל אליה".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
סטודנטים סיפרו למה בחרו ללמוד את התואר השני במכללה האקדמית אונו. מור צווייג, סטודנטית ומהנדסת תקשורת, אמרה: "החלטתי ללמוד את התואר באונו, כי שמעתי שהמרצות והמרצים מאוד מקצועיים וגם נותנים יחס אישי, וגם יוצאים עם כלים פרקטיים ויישומיים לחיים".
נעם שחר, בוגר התואר, סגן מנהל אגף רכש במשרד הרווחה, הוסיף: "זה תחום שאני מאוד אוהב אותו, מאוד עוסק בו ביומיום, וראיתי באקדמית אונו מקום שבו אני יכול באמת לרכוש את המקצוע הזה ולהתפתח בו. פה אני יכול באמת לקבל סט שלם של כלים. אם זה קורסים במנהיגות חיובית, קורסים במשא ומתן, שאפשרו לי לבנות ולהעצים את עצמי בפרקטיקות שהן אישיות, לצד פרקטיקות שהן מקצועיות, שהיום אני מיישם אותן בעבודה.
על המרצים בתוכנית, אמרה ד"ר גולדמן: "המרצים שלנו הם מהמעולים בתחום. ביניהם חוקרים, יזמים טכנולוגיים ומנהלים בחברות הייטק". הסטודנטית רעות קעטבי מסכימה עם הקביעה: "המרצים הם באמת המרצים מהשורה הראשונה. הם נותנים כלים פרקטיים, הם נותנים כלים מעשיים". צוויג הוסיפה: "המרצים כל הזמן נשארים עדכניים, מחדשים את חומרי הלימוד, הם מאוד נגישים".
אבי לנקרי, סטודנט לתואר, דיבר על הגמישות בלימודים: "המרצים מאוד מבינים שאתה גם עובד וגם בעל משפחה וגם אתה רוצה לעשות תואר שני, ולכן המעטפת שאנחנו מקבלים פה היא מושלמת למי שרוצה לעשות תואר שני, בטח באינטנסיביות הנדרשת".
אלירז בלאו, מנהל קשרי תעשייה למקצועות ההייטק בקריה האקדמית אונו, סיפר על הסיוע שניתן לסטודנטים במציאת עבודה לאחר סיום התואר. "אני עוזר לסטודנטים בכל תהליך ההשמה. בין אם מדובר בהתכוננות לראיונות, בין אם מדובר בלהבין את התפקידים השונים, בין אם מדובר בכלל להבין מה הם בעצמם רוצים לעשות", הוא אמר. "מתחילים לשלוח קורות חיים, עושים על זה מעקב, אחרי הראיונות דואגים לשפר איפה שצריך, עד שבסופו של דבר, הם מוצאים את משרת החלומות שלהם".
פרופ' גביוס התייחס גם הוא לבוגרי התואר: "בוגרי התוכנית למעשה משתלבים בכל תפקידי הניהול האפשריים במשק. למעשה, היום כל מנהל צריך להכיר את התשתית של הטכנולוגיות ה-IT המתקדמות ביותר, את התשתית של ה-AI המתקדם, של ה-Data Science, ולמעשה, התוכנית מאפשרת לכל מנהל לעשות את הצעד הבא לקראת היותו מנהל בכיר יותר, מנהל טוב יותר, מנהל מוכשר יותר. היא נותנת לו גם הוורסטיליות בעצם לנוע בין תפקידים בזכות הידע הרחב שהוא מקבל בעולם הטכנולוגי".
בשיתוף המוסדות המציגים