יצאה מלכה! מלכת היופי של ישראל נעה כוכבא הצילה ינשוף עצים, שנמצא באזור מושב בני עטרות, לא רחוק מנמל התעופה בן גוריון, כשהוא פצוע ואינו יכול לעוף.


כמה ימים לפני שזכתה בתואר מלכת היופי ה-72 של מדינת ישראל, בתחרות שנערכה באולפן ynet, נועה ואמה יעל אספו את הינשוף הפצוע, העניקו לו טיפול ראשוני והעבירו אותו לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי. את הקריאה על הינשוף הפצוע הן קיבלו מארז דנילו חרזי, מתנדב חיבולנס של רשות הטבע והגנים
ינשוף עצים הנו דורס לילה בינוני בגודלו. אורך גופו 37-32 ס״מ. בישראל נחשב למין מצוי, שהתפשט עד לנגב והוא פעיל בעיקר ביערות, בחורשות ואף בתוך יישובים. צבעי גופו מסווים אותו היטב בין הסבך והעלווה, וציציות אוזניו ארוכות יחסית.
2 צפייה בגלריה
נעה כוכבא עם הינשוף
נעה כוכבא עם הינשוף
נעה כוכבא עם הינשוף
(צילום: משפחת כוכבא)
2 צפייה בגלריה
האם, יעל כוכבא, עם הינשוף הפצוע
האם, יעל כוכבא, עם הינשוף הפצוע
האם, יעל כוכבא, עם הינשוף הפצוע
(צילום: משפחת כוכבא)
מין זה לן בחורף במושבות, לרוב בעצי איקליפטוס ואורנים. ניזון בעיקר ממכרסמים, לרבות נברנים. לעתים נצפים זוגות ינשופים המשתפים פעולה בציד מתואם ומסונכרן. קריאותיהם החזקות והחודרות של הצעירים נשמעות למרחק רב.
כוכבא, בת 22 מבני עטרות, שרתה בצבא כמפקדת בקורס חובשים וחולמת להיות רופאת ילדים. היא למדה קונדיטוריה, ובינתיים מפתחת סטארט-אפ לעיצוב פנים יחד עם אביה ומתכננת לשלב לימודי רפואה עם דוגמנות. "אני עדיין לא קולטת שזכיתי", אמרה לאחר שהוענק לה הכתר מידי מרים נופך מוזס, העורכת האחראית של שבועון "לאשה". "אני על סף דמעות. לא חשבתי שאזכה".