במהלך המלחמה, כרבע שעה אחרי שתושבי שכונת קריית שלום בתל-אביב וכלביהם עזבו את גינת הכלבים השכונתית, נשמעה אזעקה באזור ורקטה התפוצצה מטרים ספורים מהגינה. נזק נגרם לרכוש, אך איש לא נפגע.
בעקבות אותו מקרה, המבקרים הקבועים בגינה - פתחו ביוזמה (לחתימה על עצומה) להקים במקום אנדרטה שתנציח את הגיבורים על ארבע, כלבי יחידת עוקץ, שנהרגו במהלך הקרבות ברצועת עזה. מדובר בדנוור, ג'ק, טייגה, מידו וגנדי - שנהרגו תוך שהם הגנו בגופם על הלוחמים.

בין תושבי השכונה שמעורבים ביוזמה: צפנת - אחות בבית חולים; איריס - סבתא לנכדים; נתי וריקי - מטפחי כלבים; פביאן אביב ונטלי, אולגה וטניה ורולנדה יקותיאלי. בזמן המלחמה גינת הכלבים הפכה עבורם ועבור הכלבים שלהם לבית חם, תומך ומחבק המעניק נחמה להם ולכלבים, שחלקם רעדו בכל פעם שהופעלה אזעקה.
התושבים החליטו לאסוף חתימות ולהגיש את העצומה ליחידת עוקץ ולרשויות המעורבות - על מנת לסייע בהקמת האנדרטה לזכר הכלבים הגיבורים. הם גם קיבלו סיוע מבן עוזרי ורועי שפרניק בקידום היוזמה ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
גנדי
גנדי
מידו, טייגה, ג'ק וגנדי נהרגו בפעילות צה"ל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
היוזמים כבר מדמיינים איך תיראה האנדרטה: "חמישה סלעים טבעיים, אחד ליד השני, בגובה של מטר וחצי כל אחד ועל כל סלע יהיה חקוק שם של אחד הכלבים, ליד ניטע עץ. נארגן טקס צנוע של הסרת הלוט ונקרא את שם הגינה 'גינת החמישה'".
יוזמי הקמת האנדרטה לזכרם של כלבי עוקץ, שנהרגו בעזה, הוסיפו: "אנחנו מקווים שמבקרי גינות כלבים נוספות ילכו בעקבותנו וינציחו שמות של כלבי עוקץ הגיבורים והנאמנים, כשליבנו תפילה, לא עוד, לא עוד. פרויקטים מסוג זה יהפכו אותנו, ההולכים על שתיים, לאנשים יותר טובים ויותר מודעים לצערם של בעלי החיים ובמיוחד לכלב שהוא חברו הנאמן של האדם".