על המרוץ העולמי לחיסון דיברנו כאן רבות, רק שרגע אחרי שהתבשרנו שכבר יש חיסון וראינו את האור, הגיעו המוטציות וייתכן שישנו את התמונה בעתיד. כעת המרוץ העולמי לחיסון מכה שנית. חוקרים בריטים חושפים בימים אלו כי הם עובדים על חיסון אוניברסלי שיהיה יעיל נגד כל המוטציות ועשוי להיות זמין בתוך שנה.
החיסון עתיד להתמקד בחלבוני הליבה של הנגיף, שלא משתנים – ובכך למנוע מגפת מוטציות, שעלולה על פי מומחים להיות עוד יותר קטלנית ממה שעברנו ב-2020.
4 צפייה בגלריה
מתן חיסון קורונה
מתן חיסון קורונה
מתן חיסון קורונה
(צילום: קובי קואנקס)

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת חוקרים אמריקנית, שגם היא עובדת על חיסון אוניברסלי שיכלול את כל הווריאנטים, ואנחנו נאחל בהצלחה לכל העוסקים במלאכה.
ועכשיו לצעקות. אי שם ביולי של השנה שעברה דיווחנו על מיזם איסלנדי שהזמין את כל מי שמעוניין לפרוק מתחים ותסכולים בעקבות הקורונה – לצרוח.
כעת, קבוצת ישראלים החליטה להעתיק את הקונספט, לצאת לאוויר הפתוח, ופשוט לצעוק הכי חזק שהם יכולים, וכך לנסות ולשחרר את התסכול מהמגפה והבחירות הרביעיות בתוך שנתיים, שמגיעות ממש בחודש הבא.
4 צפייה בגלריה
צועקים בישראל
צועקים בישראל
צועקים בישראל
(צילום: רויטרס)
מרי פארי, מובילת קבוצת הצועקים, נקרא להם, צועדת יחד עם חבריה אל הגבעות ומשחררת אנרגיות רעות שטוענת: "זה כמו תפילה, אולי אלוהים ישמע אותנו וישחרר אותנו מקללת הקורונה". את המסכות אגב, הם מורידים רק בשביל הצעקות.
נמשיך עם חזירים, קבוצת חוקרים בדקה עד כמה הם חכמים והם היו בהלם מהממצאים. המדענים אימנו ארבעה חזירים לשחק במשחק וידאו פשוט יחסית, עם ג'ויסטיק, והופתעו לגלות כמה מהר הם קלטו את המשחק. הם הוכשרו לתפעל את הג'ויסטיק בעזרת האף, והמשחק עצמו בדק את היכולות הקוגניטיביות שלהם.
החזירים הפגינו הבנה והוכיחו פעם אחר פעם שלא מדובר במזל, הם פשוט התאימו את עצמם התנהגותית ונפשית למשחק. חזירים משחקים משחקי ווידאו, מה השלב הבא? שיעברו לגור בינינו? בחיפה כבר התחילו את הפיילוט.
4 צפייה בגלריה
החזיר משחק
החזיר משחק
החזיר משחק
(צילום: אוניברסיטת פנסילבניה)
ולסיום, בפינתנו השבוע – מה זה? הכירו את אדי, הכלב שירים לכם את מצב הרוח לקראת השבוע החדש. אדי נעלם בתוך "אמבטיית בועות" או קצף ים בחוף באנגליה, זה קרה כשחיפש את הכדור שלו שנעלם.
הקצף המרהיב הזה נוצר בעקבות שילוב של רוח, גלים, ומזג האוויר החורפי הקשוח שפוקד את אירופה. בסרטון המתוק אתם יכולים לראות את הראש הקטן שלו מבצבץ מתוך הקצף, מופתע מכל ההתרחשות, וגם נהנה מכל רגע. מקווים שהוא מצא את הכדור.
4 צפייה בגלריה
אדי והקצף
אדי והקצף
אדי והקצף
(צילום: רויטרס)



מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי