טלסקופ החלל ג'יימס ווב ממשיך להדהים עם תמונות עוצרות נשימה, והערב (יום ד') פרסמה סוכנות החלל האמריקנית תמונה של אבק כתום וכחול ש"נורה" מכוכב שנוצר. בתמונה נראה מין "שעון חול" בצבעים כתום וכחול מעל ומתחת לכוכב, שנמצא במרחק של כ-430 שנות אור מכדור הארץ.
1 צפייה בגלריה
הכוכב הצעיר L1527
הכוכב הצעיר L1527
הכוכב הצעיר L1527
(צילום: NASA, ESA, CSA, and STScI. Image processing: J. DePasquale, A. Pagan, and A. Koekemoer (STScI))
בסוכנות החלל האמריקנית ובסוכנות החלל האירופית הסבירו כי העננים הצבעוניים שתיעד ג'יימס ווב נראים רק באינפרא אדום, כך שמעולם לא נראו לפני שנלכדו על ידי המצלמה הקרובה לאינפרא אדום (NIRCam) של טלסקופ החלל המתקדם.
הכוכב הצעיר מאוד, המכונה L1527, מוסתר בחושך על ידי קצה של דיסקית גז מסתובבת בצוואר שעון החול. אולם אור נשפך החוצה מהחלק העליון והתחתון של הדיסקית, והוא מאיר את העננים בצורת שעון חול.
בסוכנויות החלל הסבירו כי העננים הנראים בתמונה נוצרים על ידי חומר שנפלט מהכוכב, שמתנגש בחומר שמסביב. האבק הוא דק ביותר בחלקים הכחולים ועבה ביותר בחלקים הכתומים.
הכוכב החדש, שגילו רק 100 אלף שנים - הנמצא בשלב המוקדם ביותר של היווצרות הכוכבים, אינו מסוגל עדיין לייצר אנרגיה משלו. החוקרים הוסיפו כי הדיסק השחור שמסביב, שהוא בערך בגודל של מערכת השמש שלנו, יזין חומר לכוכב עד שבסופו של דבר יגיע ל"סף התחלת היתוך גרעיני". "בסופו של דבר, הנוף הזה של L1527 מספק צוהר לאיך נראו השמש ומערכת השמש שלנו בינקותם", נכתב בהצהרה של סוכנות החלל האמריקנית וסוכנות החלל האירופית.

טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שתכננו וייצרו נמשכו כ-25 שנה ועלותו הסתכמה ביותר מ-10 מיליארד דולר, נחשב ליורשו של טלסקופ החלל האבל המזדקן. הטלסקופ החדש מנסה לאתר אורות מהכוכבים ומהגלקסיות הראשונים שנוצרו ביקום. הוא גם יבחן את האטמוספרה של כוכבי לכת במערכות שמש אחרות, על מנת אולי למצוא סימני חיים.
בחודש ינואר הגיע הטלסקופ למקום שבו הוא אמור לפעול – בנקודת לגראנז 2, הנמצאת במרחק של כ-1.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ. לאחר שהטלסקופ הפעיל את המנוע שלו למשך חמש דקות, כדי לתקן את המסלול, הוא הגיע לנקודת L2, אחת מחמש נקודות לגראנז' (Lagrange points), שבהן הכבידה של שני גופים - במקרה זה כדור הארץ והשמש - מבטלת זו את זו. L2 נמצאת בצד של כדור הארץ הנגדי לשמש, בערך במרחק 1.5 מיליון קילומטר מכדור הארץ, פי ארבעה רחוק יותר מהירח. מחודש יולי מספק הטלסקופ תמונות עוצרות נשימה, שהראשונה שבהן הוצגה על ידי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.