המאצ'ו פיצ'ו בפרו הוא בין האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים בעולם, רבים מהישראלים עשו שם טרקים בטיול אחרי הצבא. מדובר בעיר קדומה המשורטטת כמעט כמו ציור של תרבות האינקה.
עד לאחרונה חוקרים היו בטוחים שהיא הוקמה ויושבה באמצע המאה ה-15, אבל מחקר מדעי מסעיר מגלה כי היא נבנתה הרבה קודם, עשורים שלמים לפני, והם גם הצליחו להוכיח את זה על פי שרידי 26 בני אדם שנמצאו במקום.
3 צפייה בגלריה
מאצ'ו פיצ'ו
מאצ'ו פיצ'ו
מאצ'ו פיצ'ו
(צילום: shutterstock)
מבחינת החוקרים בשטח וגם היסטוריונים זה היה גילוי שהוא לא פחות מאשר מהמם. והכל בזכות שימוש בטכניקה חדשה שיכולה לגלות עד כמה חומרים אורגניים בגוף האדם ישנים - אהבתם?
ועכשיו למכונה שמייצרת מים - מאוויר. חברה ספרדית פיתחה מערכת להפקת מי שתייה מהאוויר כדי לספק מים לאזורים צחיחים ויבשים, שבהם אנשים זקוקים למים נואשות.
את המערכת פיתח מהנדס בן 72 (מסתבר שאף פעם לא מאוחר להמציא את עצמך). הרעיון עלה במוחו במהלך בצורת קשה בדרום ספרד בשנות ה-90' של המאה הקודמת.
3 צפייה בגלריה
מים מהאוויר בספרד
מים מהאוויר בספרד
מים מהאוויר בספרד
(צילום: Jon Nazca)
כעת, הפיתוח הזה מספק מים נקיים לקהילות שלמות בנמיביה ולמחנות פליטים שונים באזורים יבשים בעולם. המכונה עובדת על חשמל ומקררת את האוויר עד שהוא מתעבה לכדי מים.
מכונה קטנה יכולה לייצר כ-60 ליטר מים ביום בממוצע, והיא ניידת. גרסאות גדולות יותר שלה מייצרות עד 5,000 ליטר ביום. מטורף. "האנשים בהלם, אבל בעיקר לא מבינים ושואלים – מאיפה המים מגיעים?", מספרים המדענים. מה נגיד לכם - לחיים.
ולסיום, שימו לב לפורץ הבא, שבלי בושה נכנס לרכב שלא שלו ובודק את הסחורה. הייתה זו שעת לילה מאוחרת, כשהדוב החבוב הזה החליט לבדוק מקרוב את רכב קצינת התקשורת במשרד השריף במחוז סיירה בקליפורניה.
3 צפייה בגלריה
ביקור של דוב
ביקור של דוב
ביקור של דוב
(צילום: רויטרס)
מצלמת האבטחה קלטה אותו פותח את הדלת, נכנס פנימה ויוצא בבאסה לאחר שכנראה הבין שאין שם אוכל. בבוקר גילתה הקצינה את הנעשה בלילה בעזרת המצלמות ומצאה את האשם. לבעלת הרכב ולדב – שלום. מעניין אם קוראים לה זהבה?
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי