המנכ"לית היוצאת לצד מי שהייתה אמורה להחליף אותה בתפקיד: הילה חדד-חמלניק, שכיהנה עד לאחרונה כמנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, התייחסה היום (א') בפוסט בפייסבוק לפרשת המינוי של ח"כ הלשעבר, אוסנת מארק, למחליפה שלה - מינוי שזכה לביקורת רבה ובסופו של דבר לא יצא אל הפועל.
1 צפייה בגלריה
אוסנת מארק והילה חדד-חמלניק
אוסנת מארק והילה חדד-חמלניק
אוסנת מארק והילה חדד-חמלניק
(צילום: דוברות הכנסת, רמי זרנגר)
בתחילת החודש הודיע שר החדשנות, המדע וטכנולוגיה, אופיר אקוניס, כי מארק היא בחירתו לאיוש התפקיד. היא כיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד בכנסות ה-20, ה-21 וה-23 - במשך פחות משנתיים במצטבר. לקראת הבחירות לכנסת ה-25, הכנסת הנוכחית, התמודדה בפריימריז בליכוד והגיעה למקום ה-59 בלבד ברשימה. המינוי הפתיע מאוד, שכן למארק אין כל נגיעה לתחום העיסוק של המשרד: חדשנות, מדע וטכנולוגיה. בסביבתו של אקוניס הסבירו את היעדר הנגיעה של מארק לענייני מדע בטענה ש"מנכ"ל משרד הוא מנהל של אנשי מקצוע, שהם עובדי המשרד".
חדד-חמלניק התייחסה להשוואה שנעשתה בינה לבין מארק: "בשלושת השבועות האחרונים אני מצויה בליבה של סערה… קורות החיים שלי בכל מקום ואני מקבלת פרגונים מכל עבר. לא אשקר ואודה שזה מחמיא מאוד לקבל הערכה כל כך גדולה. אני גאה מאוד בכל תפקיד שעשיתי ובכל תואר שלמדתי. הדרך שלי מעולם לא הייתה קלה או סלולה והתמודדתי עם אתגרים רבים בדרך וניפצתי תקרות זכוכית רבות".
בהמשך היא התייחסה לביקורת נגד מארק. "לצערי מצידה השני של אותה סערה, בהפך המוחלט לפרגון שאני מקבלת, מצויה אישה, אוסנת מארק, שאני בטוחה שלאורך חייה נתקלה, כמוני, בהמון קשיים ואתגרים, יכלה להם, ניפצה תקרות זכוכית רבות כמו כל אישה שמגיעה לקדמת הבמה בימינו", כתבה המנכ"לית לשעבר. "היא מנגד 'זוכה' לביקורת ולעג, שכמו המחמאות אלי, יצאו מכל פרופורציה אפשרית".

היא התייחסה לריאיון עם מארק, ששודר ברשת 13. "לא יכולתי להישאר אדישה לריאיון של אוסנת אתמול, אין שום סיבה בעולם ששום אישה (או איש) תרגיש ככה בבואה לשרת את הציבור, גם ביקורת וסאטירה לא מתירה הכול ויכולה להפוך את האנשים שחשופים אליה ואת בני משפחתם לשקופים. שוחחתי אתמול עם אסנת וביקשתי לחזק אותה בימים אלו", כתבה חדד-חמלניק. "לא חייב להסכים על הכול, כנראה שהפערים ביננו קיימים ומשמעותייים, אבל זה לא אומר שהשיח והתגובות צריכות להיות כל כך קיצוניות - בתוך הטירוף הכללי פה בשבועות האחרונים אנחנו חייבים לנסות ולשמור על שפיות ורמת השיח. בסוף - אין לנו מדינה אחרת. לכולנו. יחד".
בניגוד למארק, לחדד-חמלניק, היה קשר לנושאים מדעיים. בתפקידה הקודם הייתה סמנכ"לית חדשנות ואסטרטגיה בחברת נתיבי ישראל. לפני כן כיהנה כראש מינהלת מיזמי תשתיות לאומיות במשרד התחבורה, ובצוות הפיתוח של מערכות 'כיפת ברזל' ו'חץ 3' במפא"ת. היא מחזיקה בארבעה תארים, בהם הנדסת חלל ואווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, תואר שני בלימודי דיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית וממשל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.