יום עצוב בספארי ברמת גן: רובי הקרנף מת היום (א') והוא בן שנתיים בלבד. רובי נקרא על שמו של נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין.
2 צפייה בגלריה
הקרנף רובי
הקרנף רובי
הקרנף רובי
(צילום: אסף כהן)
רובי נולד לקרנפית ריהאנה והיה אחיה הקטן של רייני רפיקי. הוא היה שייך למין של קרנף רחב שפה, הנקרא גם "קרנף לבן". מהספארי ברמת גן נמסר כי אתמול המטפלים בסוואנה הבחינו כי רובי לא מגיע לאכול והוא נראה חלש. היום, כך הוסיפו בספארי, היו מספר ניסיונות לפתות אותו לאכול ולתת לו טיפול תרופתי, אולם בשעות הצהריים המאוחרות הוא קרס - ומת.
צוות בית החולים לחיות הבר בספארי לקח דגימות, כדי לנסות להבין מה גרם למותו של הקרנף הצעיר וגופתו תישלח לבדיקת סיבת המוות.

2 צפייה בגלריה
רובי הקרנף. בן שנתיים במותו
רובי הקרנף. בן שנתיים במותו
רובי הקרנף. בן שנתיים במותו
(צילום: שירה ענבר דנין)
בספארי אמרו כי רובי הקרנף היה אהוב מאוד על הקרנפים וגם על המטפלים. "הוא למד להיות גברבר צעיר, אהב לשחק עם אחותו רייני ולהתפלש בבוץ של האגם עם אמו. כולם בספארי עצובים וכואבים", נמסר. בספארי ציינו כי תוחלת החיים של קרנף היא 46 - 50 שנים. כיום חיים במקום 9 קרנפים. בשנת 2020 מתה הקרנפית מזל שהגיעה לגיל הכי מבוגר בספארי - 49. כיום, הקרנף הכי מבוגר הוא עטרי בן ה-43.
הקרנפים בספארי הם חלק מתוכנית הרביה האירופאית לקרנפים לבנים מתת המין הדרומי. התוכנית מונה נכון להיום 402 קרנפים שנמצאים ב-110 גני חיות. הקרנף הלבן נמצא בסכנת הכחדה וסטטוס סכנת ההכחדה שלו מודגר NT - "עתידו בסכנה".