לרגל בחירת נשיא מדינה חדש וחילופי השרות להגנת הסביבה, בחרו אנשי פארק הטבע העירוני עמק הצבאים שבירושלים, המנוהל על ידי החברה להגנת הטבע, להעניק לשלושה עופרים שנולדו לאחרונה את השמות בוז'י (הרצוג), תמר (זנדברג) וגילה (גמליאל).
4 צפייה בגלריה
עופרה צעירה יחד עם אמה
עופרה צעירה יחד עם אמה
עופרה צעירה יחד עם אמה
(צילום: דודו בן אור)
השלושה יצטרפו לעופרים פייזר, עצמאותה, ירושלים, תל אביב, זום, ז'יזל, רובי, ישראל, פסח, פרעה, זאביק ועוד כמה, שנולדו בשנים האחרונות.
4 צפייה בגלריה
משפחת עופרים
משפחת עופרים
משפחת צבאים
(צילום: אורטל צבר)
מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, אמרה: "אני מברכת את הדייר והדיירות החדשים של עמק הצבאים, שמהווה דוגמה מצויינת לאתר טבע עירוני בתוך העיר, למען הטבע ולמען האדם. השרה גילה גמליאל קידמה את נושא הטבע בכלל והטבע העירוני בפרט, והשרה  הנכנסת תמר זנדברג פעילה שנים ארוכות למען הסביבה וחיות הבר ואנו בטוחים שתמשיך כך גם בתפקידה הנוכחי.  בהצלחה בקליטה גם לדיירים החדשים בבית הנשיא – יצחק בוז'י הרצוג ואשתו מיכל".
4 צפייה בגלריה
אמא ועופר
אמא ועופר
אמא ועופר
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי בימים אלו, כשהעשב ירוק וגבוה, צביות ממליטות ומסתירות את העופרים מפני טורפים בכל רחבי הארץ.
"גשמי הברכה בחודשים האחרונים סיפקו לנו ולבעלי החיים אביב מדהים. לכן, אם נתקלתם בעופר במהלך טיול התרחקו מיד, הוא איננו יתום", מסבירה יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק. "בשנה האחרונה, בשל משבר הקורונה, הבינו את החשיבות של אתרי טבע עירוניים המאפשרים לחוות טבע במרחק הליכה מהבית. מדינת ישראל תצטרך בשנים הקרובות לגלות וליישם אמצעים להתמודדות עם משבר האקלים ולמנוע המשך הכחדה של המערכות האקולוגיות. קיום אתרי טבע עירוניים כדוגמת פארק עמק הצבאים כיום הינם טיפה בים, אבל תקוותנו שאתרים כדוגמתו יוקמו בכל הארץ ויתחברו לשטחי טבע שמורים מחוץ לערים".
4 צפייה בגלריה
אחד העופרים שנולד
אחד העופרים שנולד
אחד העופרים שנולד
(צילום: מאיה קרמילובסקי, החברה להגנת הטבע)