אחרי ששרד את טבח 7 באוקטובר, החליט רז פרי שהוא רוצה לאמץ כלב. באופן מקרי הגיע אל דידי רוזנברג מקיבוץ מפלסים, שכלבתו המליטה גורים. אלא שאז התברר כי רוזנברג הוא חבר בכיתת הכוננות בקיבוץ, שנלחם במחבלים שהסתערו על רז, שהיה בדרכו למסיבה ברעים.
פרי (23), תושב חולון, המתמודד עם מחלת הסרטן מסוג הודג'קין לימפומה, נקלע לאש תופת של המחבלים מול קיבוץ מפלסים כשהיה בדרכו למסיבת נובה בחניון רעים, שבה נטבחו מאות צעירים. זה התחיל במטח של רקטות, והוא נכנס להתחבא במיגונית יחד עם אנשים שפגש במקום. כעבור 20 דקות החלו לשמוע יריות של מחבלים.
2 צפייה בגלריה
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
(צילום: גדי קבלו)
"ביקשתי מכל מי שאיתי להיות בשקט ולהנמיך את הקול. זו סיטואציה שונה ויכלו להרוג את כולנו. שמענו את קולות הירי מתקרבים ואת הקולות של המחבלים בערבית וצעקות", סיפר. בשלב מסוים המחבלים התקרבו אליהם וראו אותם. הם רצו לכיוון המיגונית לנסות לרצוח את כל מי שמתחבא שם.
"שלושה מחבלים נכנסו, זרקו לעברנו ארבעה רימונים, ואני צועק 'רימון, רימון, להתכופף, לא לעמוד'. קפצתי על שניים מהאנשים שהיו איתי, ופשוט שכבנו אחד על השני. תפסתי גופה וניסיתי להתכסות בה. אחד המחבלים החליט לחזור למיגונית והכניס את הקלצ'ניקוב, עשה עלינו וידוא הריגה. כדור אחד חדר לי לבטן". בשארית כוחותיו רז ברח החוצה ונכנס לתוך קיבוץ מפלסים, שם שהה עם עוד אדם במשך שעות עד שחולץ לבית חולים.
במקביל, בתוך קיבוץ מפלסים, נלחם במחבלים שתקפו את פרי דידי רוזנברג (45) חבר כיתת הכוננות, אב לשני ילדים. רוזנברג, יחד עם חבריו, הצליחו להתמקם היטב בקיבוץ, ומנעו את חדירת המחבלים לבתי התושבים.
2 צפייה בגלריה
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
פרי (מימין), רוזנברג, האם והגור החמוד
(צילום: גדי קבלו)
שבועיים קודם לכן, הכלבה של דידי, שלג, המליטה. בני המשפחה החליטו לחפש לגורים בית חם. רז, שהחלים מהפציעה, חיפש בימים האחרונים לאמץ כלב כחלק מהשיקום שלו. הוא חיפש ברשתות ומצא במקרה פרסום של אישה על גורי האסקי סיבירי. רז יצר איתה קשר ולאחר שיחה קצרה, הם גילו שהגורים הם של הכלבה של דידי. "אחותו של דידי פירסמה על האימוץ וכשדיברנו ושאלתי אותה איפה הגורים נמצאים היא אמרה לי שאצל אח שלה, בקיבוץ מפלסים. הייתי בהלם. אמרתי לה: את רצינית? נפצעתי שם ב-7 באוקטובר. היא חיברה בינינו וכך נסגר המעגל. דידי נלחם במחבלים שניסו לרצוח אותי".
אתמול נפגשו פרי ורוזנברג במושב משואות יצחק, שם גרים הוריו של דידי ולשם הגורים פונו. "אני שמח שהגור בידיים טובות. כנראה שהגורל הפגיש בינינו", סיכם דידי. רז אסף את הגור, חיבק אותו וליטף בחום, והעניק לו את השם אלפא.