משרד החקלאות הגיש כתב אישום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד תושב רהט בשנות השלושים לחייו, בגין שורה של עבירות על חוק ותקנות צער בעלי חיים, ובראשן עינוי, התאכזרות והתעללות בבעלי חיים. בכתבה תמונות קשות של הסוס הפצוע.
2 צפייה בגלריה
הסוס שסבל מהתעללות והורדם
הסוס שסבל מהתעללות והורדם
הסוס שסבל מהתעללות והורדם
(קרדיט: משרד החקלאות ופיתוח הכפר )
לפי כתב האישום, במשך שבועות ארוכים החזיק הנאשם בסוס בוגר כבן חמש שנים, בסמוך ליער המלאכים שבאזור קריית גת. זאת, בעודו סובל מפציעה חמורה ברגלו. בהעדר טיפול רפואי הולם, ללא מזון בכמות מספקת ובהרכב תזונתי מתאים, הפציעה החמירה עד כדי קריעה מלאה של שרירים רבים ברגלו, וגרמה לחשיפת עצמותיו. כתוצאה מכך, סבל הסוס מזיהום חמור, ובלתי הפיך. התביעה הוגשה על ידי עו"ד זיו דניאלי ממחלקת התביעות של המשרד.
המקרה אירע ביוני 2021, אז הגיע דיווח לידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח). בעקבותיו הגיעו המפקחים בליווי השירותים הווטרינריים למקום, וחילצו את הסוס כאשר מצבו הבריאותי רעוע, גופו רזה מאוד וניכר כי עבר הזנחה קשה. לאחר שנבדק על ידי רופא וטרינר מומחה מטעם השירותים הווטרינריים, נקבע כי סיכויי ההחלמה מפציעתו הקשה נמוכים ביותר, ובשירותים הווטרינריים הוחלט למנוע מהסוס סבל על ידי על המתת חסד.
2 צפייה בגלריה
הסוס שסבל מהתעללות והורדם
הסוס שסבל מהתעללות והורדם
(קרדיט: משרד החקלאות ופיתוח הכפר )
לאור העבירות הוגש כאמור כתב אישום פלילי נגד הנאשם, ובו ארבעה סעיפי אישום על חוק ותקנות צער בעלי חיים. לפי כתב האישום, הנאשם עינה הנאשם את בעל החיים, התעלל והתאכזר אליו, מבלי לספק את צורכי מחייתו ולדאוג לבריאותו. עוד נכתב בכתב האישום כי הנאשם גם מנע מבעל החיים מזון בכמות ובהרכב המתאים לצרכיו, והחזיק בו בעודו חולה וסובל ללא מתן טיפול רפואי בתוך זמן סביר, לשם ריפויו או הקלת סבלו. לאור חומרת המעשים, במשרד מבקשים מאסר בפועל לנאשם.
עו"ד זיו דניאלי: "מדובר באירוע חמור של התעללות בבעלי חיים, בגינו נבקש מבית המשפט להרשיע את הנאשם בפלילים, לצוות כי הוא יוגבל מלהחזיק סוסים ואף להטיל עליו מאסר בפועל. התעללות בבעלי חיים היא עבירה על החוק, והיא מעשה פסול מהיסוד מבחינה ערכית. אנו מגלים אפס סובלנות נגד תופעות של צער בעלי חיים, ונמשיך לפעול למיצוי הדין עם העבריינים כדי לצמצם את ממדי התופעה ולבסס הרתעה משמעותית. אני חוזר וקורא לציבור להתריע בפני משרד החקלאות במקרים של חשד לאירוע מסוג זה במוקד הטלפוני במספר 6016*, הפעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע".