בשיתוף TOYOTA ישראל
הפקה: ניצן כהן | צילום: טל סער | עריכה: חן מרקוביץ'
יזמות וחדשנות שעושה טוב לאנשים, לסביבה ולעתיד: בחודש הבא תתקיים זו השנה השנייה תחרות פרס הסביבה של ישראל (Israel Earth Prize), אותה יזמו מותג הרכבים TOYOTA והיבואנית יוניון מוטורס. במסגרת טקס שיערך ב-16 באפריל, יוכרז הזוכה הגדול בפרס של מיליון שקלים. הפרס יאפשר ליזמים לפתח את הפרויקט שלהם, ולהפוך את העולם לירוק וטוב יותר.
לקראת ההכרזה על הזוכה הגדול בתחרות בחודש הבא, יצא הקומיקאי והמנחה אבי נוסבאום למסע על גלגלים ב-TOYOTA GOOD WHEEL כדי לפגוש את חמשת הפיינליסטים שעלו לגמר. והפעם: הכירו את אורלי רובינזון, האישה שעומדת מאחורי המיזם 'חזית הבית', המסייע לאלפי מפונים בעיצוב ובאבזור הבית הזמני שלהם . צפו בכתבת הווידיאו בראש העמוד

בית חולים להצלת רהיטים

אורלי רובינזון היא שם מוכר בכל בית חובב סטיילינג ועיצוב. עשרות ספרי האדריכלות שפרסמה בשני העשורים האחרונים, הפכו לקלאסיקה והביאו לא מעט טרנדים לתחום. כמו רבים מהישראלים, גם רובינזון התעוררה ב-7 באוקטובר עם רצון עז לתרום למאמץ המלחמתי.
2 צפייה בגלריה
סייע ליותר מאלף משפחות מפונים לעצב בסטייל את הבית הזמני שלהם. מיזם חזית הבית
סייע ליותר מאלף משפחות מפונים לעצב בסטייל את הבית הזמני שלהם. מיזם חזית הבית
סייע ליותר מאלף משפחות מפונים לעצב בסטייל את הבית הזמני שלהם. מיזם חזית הבית
(צילום: עדי אקשטיין, מתוך אתר האינטרנט של המיזם.)
היא גייסה את ילדיה, עידו, סטודנט לפסיכולוגיה, ועדיה, משפיענית רשת בתחום העיצוב. שבוע אחרי תחילת המלחמה השלושה כבר איתרו את האנגר ענק בלב פרדסי עמק חפר, וקראו לקהל הרחב לתרום חפצים ורהיטים עבור המפונים. המטרה: להחזיר למפונים תחושה של בית.
היום, כמעט חצי שנה לתוך המלחמה, מיזם 'חזית הבית' הפך למפעל התנדבותי רב פעלים הפועל על פי עקרונות הקיימות. עד היום נעזרו בהאנגר למעלה מאלף תושבי העוטף והמפונים מהצפון.
ביחד עם עשרות מתנדבים נוספים, שמפעילים את ההאנגר, רובינזון מזמינה את תושבי העוטף והצפון הזכאים לסיוע, להגיע למקום ולהצטייד בחינם באביזרים, מוצרי חשמל ורהיטים.
"כל הציוד הוא יד שנייה, אבל בסטייל. ההנחיה שלנו היא לתרום את מה שלא בא לכם לתרום, לא זבל שלא צריכים. מגיעים אלינו הדברים הכי מהממים בעולם. זה כמו איקאה של היד השנייה".
2 צפייה בגלריה
האנגר חזית הבית בעמק חפר, הכל נעשה מתרומות
האנגר חזית הבית בעמק חפר, הכל נעשה מתרומות
האנגר חזית הבית בעמק חפר, הכל נעשה מתרומות
(צילום: עדיה רובינזון)
בהאנגר, הממוקם בחוות כרמי בעין החורש, אפשר למצוא הכל מהכל – ארונות, מיטות, ספות, מפות, כוסות, צלחות, פריטי וינטג', טקסטיל ואפילו פריטי אמנות. רובינזון מסבירה כי כלכלת היד השנייה היא בעלת חשיבות רבה בצמצום כמות הפסולת בעולם. "מעבר לזה, קיימות היא גם חוסן קהילתי, ואת זה יש אצלנו בשפע".
מלבד הפריטים שמחולקים בחינם לזכאים, מוצמדת לכל מפונה מעצבת פנים מתנדבת שמסייעת למפונים לעצב את הבית החדש. "יש לנו יותר מ-350 מעצבות פנים שעובדות בהתנדבות. הן מגיעות לבית הזמני של המפונים, עוברות איתם על רשימת הצרכים והם מגיעים להאנגר".
לאחרונה נולדה בסמוך להאנגר נגרייה לשיפוץ רהיטים. "מאיישים אותה נגרים חובבים מתנדבים שמקבלים רהיט שדורש תיקון, אם זו דלת או ידית שחסרה. הנגרייה גם מייצרת גופי תאורה מחפצים משומשים. למעשה, זה מעין בית חולים להצלת רהיטים".
רובינזון אומרת שזכייה בפרס הראשון בתחרות הסביבה של ישראל תסייע לה להעמיק את פעילות הפרויקט ולקיים אותה לטווח ארוך יותר. "נוכל למסד את ההאנגר שלנו בתור מרכז למידה. הגיעו אלינו כבר תלמידי תיכון, עובדים מחברות הייטק וגם אדריכלים שבאו ללמוד את המודל. המיזם הזה יכול להמשיך לשרת משפחות רבות גם בצד המקיים וגם בתור מרכז השראה".
צפו במפגש של אבי נוסבאום עם אורלי רובינזון ממיזם 'חזית הבית' בראש העמוד
בשיתוף TOYOTA ישראל