נפתח את מבזק החדשות הטובות עם מטאוריט בן 4.6 מיליארד שנים, מהתקופה שבה נוצרה מערכת השמש, שעשוי לחשוף את מקור המים על כדור הארץ.
גילו מסגיר הרבה פרטים מעניינים, אחד מהם הוא שהסלע הזה היה קיים עוד כשמערכת השמש הייתה בתחילת דרכה. הוא הגיע מהחלל ונחת היישר בבית משפחה בעיירה קטנה בבריטניה. בכך הוא אולי פתר תעלומה שקשורה לראשית החיים על כוכב הלכת שלנו.
מכיוון שהוא נאסף שעות ספורות אחרי שפגע בקרקע, הוא נחשב ל"אחד המטאוריטים הבתוליים ביותר לניתוח". הוא מכיל מים הדומים מאוד בהרכב הכימי שלהם למים הקדומים, ומעניק הסבר אפשרי לאופן שבו כדור הארץ הפך לכזה המעניק חיים.
3 צפייה בגלריה
המטאוריט הקדום
המטאוריט הקדום
המטאוריט הקדום
(צילום: Trustees of the Natural History Museum)
איך זה קרה? לאחר שכדור הארץ התקרר, מטח אסטרואידים קפואים ממערכת השמש הביא מים קפואים לכוכב הלכת שלנו, והם נמסו לכדי מים. מדענים טוענים שיש סיכוי גבוה שמדובר באותו סוג אבן. מה עוד מעניין? שלמרות שהמטאוריט הזה כל כך קטן, הוא טומן סודות גדולים מאוד על היקום שלנו, וחוקרים ימשיכו לעבד את הדגימה הזאת במשך שנים רבות. (למחקר המלא על המטאוריט)
וממטאוריט אחד למטאור אחר – כזה שהאיר החודש את שמי הלילה בנורבגיה והפך לכוכב ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
הבזק אור בשמי נורבגיה
הבזק אור בשמי נורבגיה
הבזק אור בשמי נורבגיה
(צילום: NORSK METEORNETTVERK)
התיעוד המגניב בירוק מראה את הרגע שבו המטאור נשרף באטמוספירה והוא נחשב לבהיר וחזק בצורה יוצאת דופן – מה שגרם לשורה של טלפונים תמוהים למשטרה על ידי תושבים מקומיים, שתהו על מסוק במקרה הטוב וחוצנים במקרה הרע, ובכל מקרה תיארו זאת כ"מראה פראי ומרהיב שכמותו בחיים לא ראינו וכנראה לא נראה".
ולסיום, קבלו את הציפור הזאת, שמעוררת שיח עולמי בימים האחרונים ואתם בטח שואלים למה. חוקרים מארה"ב מצאו בפפואה גינאה החדשה "יונת פסיון שחורת צוואר", כשהתיעוד האחרון שלה היה ב-1882.

3 צפייה בגלריה
יונת פסיון שחורת צוואר
יונת פסיון שחורת צוואר
יונת פסיון שחורת צוואר
(צילום: מתוך עמוד היוטיוב American Bird Conservancy)
מדובר בציפור נדירה, שלא נראתה כבר 140 שנה, והחוקרים היו סבורים שהיא נכחדה. החוקרים היו נרגשים מאוד כשצפו בציפור שהופיעה כך מול המצלמה באמצע היער הסבוך. "זה כמו למצוא חד קרן" הם אמרו. ובהחלט מדובר בתגלית אדירה.
לאחר שאישרו את קיום המין, הדבר אומר שיש פחות ציפור אחת ברשימת 150 הציפורים האבודות שחוקרים מנסים לאתר, ואחת פחות מרשימת 20 הציפורים שלא נראו למעלה מ-100 שנה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וגם חמישי