נפתח את מבזק החדשות הטובות עם סימולציה מדהימה, שמפרסמת סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, ובה היא מציגה לנו כיצד ייראו החיים על מאדים.
מדובר על סביבת מגורים שנבנתה במדפסת תלת-ממד בארצות הברית, ובה יגורו ארבעה אנשים שידמו מצבים שיכולים לקרות על כוכב הלכת האדום – כל זאת למשך שנה.
4 צפייה בגלריה
וכאן אמורים לעבוד
וכאן אמורים לעבוד
וכאן אמורים לעבוד
(צילום: ICON (מתוך ערוץ היוטיוב של נאס"א))
הם יאכלו אוכל של אסטרונאוטים, ילכו כמו אסטרונאוטים, יתלבשו כמו אסטרונאוטים ויתמודדו עם חיים, טוב כבר הבנתם, כאילו הם אסטרונאוטים.
הסט נמצא ביוסטון ומדובר בפרויקט משוגע עם וילה מטורפת ועיצוב מדהים שכולל ארבעה חדרי שינה, אזורי עבודה, תחנות לגידול מזון, מטבח - מה שנקרא מגורים ברמה של חמישה כוכבים. המועמדים שנאס"א מחפשת לפרויקט צריכים להיות בני 30 עד 55 עם רשימה ארוכה של דרישות, המעניין מביניהם – היכולת לאכול אוכל ארוז למשך כל כך הרבה זמן.
4 צפייה בגלריה
המטבח בבית במאדים
המטבח בבית במאדים
המטבח בבית במאדים
(צילום: ICON (מתוך ערוץ היוטיוב של נאס"א))
בניית הסימולציה אגב, הייתה חלק מרכזי בפרויקט, כיוון שבעתיד מקווים בנאס"א להדפיס גם במאדים מבנים בתלת-ממד. עכשיו למי שרוצה, המועד האחרון להרשמה הוא בעוד כשבועיים, והפרויקט עצמו עתיד להתחיל ב-2022.
ועכשיו לנחשים, צפע הוא מין של נחש ארסי, שמסוכן מאוד לבני האדם. לרוב אנחנו קוראים עליו בהקשרים של הכשות לא רצויות.
אלא שהפעם, יש לנו בשורות טובות. מחקר חדש מעלה כי ארס של צפע ברזילאי עשוי להפוך לכלי מרכזי במאבק נגד הקורונה.
4 צפייה בגלריה
נחש צפע ברזילאי
נחש צפע ברזילאי
נחש צפע ברזילאי
(צילום: רויטרס)
חוקרים גילו כי מולקולה בארס מעכבת את התרבות הקורונה אצל קופים ב-75%. איך זה עובד? המולקולה מתחברת ומנטרלת אנזים בנגיף, אותו אחד שאחראי לשעתוק וההכפלה שלו בגוף. השלב הבא, שיבוא במהרה אנחנו מקווים – לבדוק את החומר בתאים אנושיים.
ונסיים עם מועדון לילה בגלאזגו שבסקוטלנד שעתיד לעשות היסטוריה. הרעיון המהפכני הוא "לתפוס" אנרגיה שמשוחררת מהבליינים שרוקדים, כדי לחמם ולקרר את המקום מבלי להשתמש בחשמל.
המטרה: להשתמש בחום הגוף של הבליינים ולהפוך אותו למקור אנרגיה מתחדשת וירוקה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מדובר על מכשיר שאמור ללכוד את החום והנוזלים שיוצאים מהגוף, ולתעל את האנרגיה דרך חורים קטנים שקדחו באדמה בעומק של 150 מטר מתחת למקום. עכשיו, כך לפי החוקרים, גוף אנושי מקרין כ-100 וואט של חום, שמצטבר בחללים סגורים ואין מה לעשות איתו, בזכות המערכת הזאת - יוכלו לנצל את החום ולצמצם את פליטת הפחמן. אז אל תפסיקו לרקוד, אחרת לא יהיה לכם מזגן.
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה שיהיו לכם רק חדשות טובות