חוקרים תיעדו פטרייה טפילית שהופכת בטבע את הקורבנות שלה – לזומבים. הקורבנות של הפטרייה הן רוב לנמלים, אבל בתמונה שריתה את החוקרים, הקורבן היה דווקא לזבוב.
הפטרייה (Ophiocordyceps unilateralis - פטריית הנמלים הזומביות) שולטת ברצונותיהם של החרקים המועדפים עליה, וגורמת להם לזוז כאוות נפשה, עד שהיא מסיימת לאכול חלקים מהם והורגת אותם.
בהמשך, כשהארוחה נגמרה, הפטרייה מצמיחה גוף שבוקע מהזבוב, אשר מפזר נבגים מדבקים. את הרגע המיוחד הזה, תיעד הצלם רוברטו גרסיה-רואה בשמורת טבע בפרו. התמונה זיכתה אותו במקום הראשון בתחרות BMC. מארגני תחרות אמרו על הצילום הזוכה: "רגע אחד שמתאר בו זמנית את החיים ואת המוות".
"התמונה מתארת ​​כיבוש שעוצב על ידי אלפי שנים של אבולוציה", אמר הצלם גרסיה-רואה. "הנבגים של הפטרייה חדרו לשלד החיצוני ולנפשו של הזבוב ואילצו אותו לנדוד למיקום נוח יותר לצמיחת הפטרייה. לאחר מכן הפטרייה הטפילית תחפש עוד קורבנות".
ועכשיו, מהג'ונגלים של פרו אל מתחת למים. מה קרה כשהצי האמריקני שם מצלמות על דולפינים? הזרוע הימית של צבא ארצות הברית נעזרת גם בדולפינים, שמאומנים לסייע בזיהוי מוקשים תת-ימיים.
2 צפייה בגלריה
הדולפינים המצלמים
הדולפינים המצלמים
הדולפינים המצלמים
(צילום: מתוך המחקר ב-PLOS ONE)
כעת, שישה מהם יצאו לצוד במפרץ סן דייגו, כשמצלמה על גופם, כזאת שמתעדת כל דבר שקורה להם מתחת למים. והתוצאות? מרהיבות.
מלבד קולות חמודים, גם מרדפים ולכידות (200 אכילות), כל זה מזווית שמביאה לנו גם חיוך דולפיני חמוד במיוחד. התיעוד הזה סיפק תובנות חדשות לגבי אסטרטגיות הציד והתקשורת של היונקים המופלאים האלה, ואלו בהחלט חדשות טובות.
ולסיום, חדשות עתידיות ממאדים. כשיבוא היום ובו נגיע לכוכב הלכת האדום, נצטרך גם לשרוד שם. אחרי שהתגברנו על ענייני ההגעה, מה נאכל שם כדי להתקיים?
2 צפייה בגלריה
המזון שאותו יגדלו במאדים?
המזון שאותו יגדלו במאדים?
המזון שאותו יגדלו במאדים?
(צילום: מתוך המחקר ב-PLOS ONE)
מחקר חדש מגלה - זה הצמח הראשון שיגדלו על מאדים. מדובר בצמחי אספסת, סוג של צמח פורח ממשפחת הקטניות. הצמח הזה יוכל לשרוד באדמה וולקנית קשה כמו זו המכסה את המאדים, טוענים החוקרים, ואז הוא יוכל לשמש כדשן לגידול מזון כמו לפת, צנונית וחסה.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי