הסטודנטים הטריים סלבה ודנה הם אב ובת, שלומדים יחד לתואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון. האב סלבה בן 48, הוא איש קבע, שהחליט ללמוד לתואר ראשון על אף הלוז הצפוף והקשה. דנה לומדת במסגרת לימודי העתודה שלה לצבא.
2 צפייה בגלריה
תואר ראשון, שני דורות. סלבה ודנה
תואר ראשון, שני דורות. סלבה ודנה
תואר ראשון, שני דורות. סלבה ודנה
(צילום: HIT חולון)
אז איך נולד הרעיון ללמוד יחד? סלבה מספר: "זה קרה ממש במקרה, אני עוסק בתחום בצבא, אבל בשנה שעברה הבנתי שדנה ככל הנראה גם מתכננת ללמוד את התואר, אז החלטתי לחכות לה ובסופו של דבר יצא תזמון מושלם וכך אנחנו לומדים יחד". ההחלטה של דנה ללכת ללמוד בעתודה הייתה ברורה וסלולה מילדות: "בתיכון למדתי מתמטיקה בהרחבה של חמש יחידות במסלול מיוחד באוניברסיטה. באופן טבעי תמיד היה דרבון מצד הורי ללמוד בעיקר את התחום הריאלי, שמגיע מתוך העיסוק שלהם".
לדבריהם, הם הושפעו מהצמיחה בענף ההיי-טק בבחירת המקצוע. "זה בהחלט היה אחד השיקולים שלי בעניין הזה", אמרה דנה. "בסוף, כשאסיים את הצבא, אמצא מהר עבודה. בנוסף הבחירה ללכת לעתודה היא מבחינתי הגשמת חלום, בזכות העתודה אוכל ללמוד לימודים גבוהים לפני הצבא בשילוב הניסיון וכשאשתחרר אוכל לצאת לאזרחות עם ניסיון ומקצוע בזמן קצר יחסית".
סלבה הוסיף: "על מנת להתפתח גם בתוך המסלול הצבאי, אני צריך לצאת ללימודים, כך אוכל לקבל תוספת בשכר וגם מפני שאני קרוב לגיל הפרישה התואר יכול לעזור לי במציאת עבודה כשאסיים את השירות. אני שמח שדנה בחרה במסלול הזה, אני מאמין שהמקצוע הזה מאוד נדרש וזה גם שוק שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, בצבא יש את האופציה להתקדם לתארים גבוהים ולהתמקצע וכך לבנות את עצמה גם בחוץ. אני מקווה שהיא תאהב את המקצוע ותמשיך איתו גם בטווח הארוך".
2 צפייה בגלריה
דנה וסלבה לומדים יחד
דנה וסלבה לומדים יחד
דנה וסלבה לומדים יחד
(צילום: HIT חולון)
ומסתבר שהשניים גם לומדים יחד למבחנים. "בזכות העבודה שאנחנו לומדים ביחד יש לנו את האופציה לחלוק ולהשוואת את הידע בזמן השיעורים ואם יש לנו נושאים שלא ברורים לנו, אנחנו יכולים להיעזר אחד בשני", אמר האב. "אנחנו לומדים ומתרגלים יחד למבחנים, זה מסייע לנו בכך שאין מצב שאנחנו תקועים לבד, תמיד אנחנו יכולים ללמד אחד את השנייה וזה יתרון מאוד משמעותי בתואר. גם האנשים שלומדים איתנו תמיד אומרים לנו שזה ממש מעורר קנאה. האפשרות לחלוק ידע הוא כוח אדיר שאנחנו משתמשים בו".
ואיך הסביבה מגיבה? דנה: "הבנו שאנחנו הולכים לעבור יחד את הארבע שנים הקרובות, זה משהו שלא יצא לנו לעשות בעבר ואנחנו מאוד מצפים לזה. אנחנו מקבלים תגובות מתלהבות ואפילו מקנאים בנו".
דקאן הפקולטה, פרופ' יוסף בן עזרא, הוסיף: "הפקולטה שואפת להכשיר מהנדסים ברמה אקדמית ומקצועית גבוהה בתחומם, שיקבלו במהלך לימודיהם במכון את הכלים הטובים והעדכניים ביותר שיעזרו להם בהשתלבות בתעשיות המובילות ובניית קריירה מקצועית לטווח ארוך. הסיפור של סלבה ודנה מרגש מאד ואנו שמחים שהם בחרו לעבור את החוויה האינטלקטואלית במכון, אשר מספק סביבת לימודים מיטבית ומגוונת, המתאימה לשכבות גיל שונות".
פורסם לראשונה: 08:54, 28.12.21