חוקרים בפלורידה מצאו נקבת פיתון בורמזי, שאורכה כחמישה מטרים ומשקלה 98 ק"ג. גורמים רשמיים במדינה אמרו כי זהו הפיתון הכבד ביותר אי פעם שנתפס באזור. במרכז השימור של דרום מערב פלורידה אמרו כי בגוף הנחש נמצאו 122 ביצים.
2 צפייה בגלריה
לכידת נחש פיתון בפלורידה
לכידת נחש פיתון בפלורידה
לכידת נחש פיתון בפלורידה לפני כמה חודשים
(צילום: Conservancy of Southwest Florida / AP)
איאן ברטושק, ביולוג חיות בר ומנהל פרויקטים בתחום מדעי הסביבה בתוכנית של רשות השימור במערב פלורידה, אמר כי צוות החוקרים משתמש באמצעים טכנולוגיים על מנת לחקור את תנועות הפיתון, ההתנהגות שלו והרבייה.
מי שמצא את נקבת הפיתון הוא נחש "הפיתוי" דיוניסוס, שעליו הושם משדר רדיו. "ידענו שהוא שם מסיבה כלשהי, והצוות מצא אותו עם הנקבה הגדולה ביותר שראינו עד היום", אמר ברטושק.
הביולוג איאן איסטרלינג והמתחמה קייל פינדלי עזרו ללכוד את נקבת הנחש ולגרור אותה דרך השדות אל משאית מיוחדת. בבדיקה התברר כי הארוחה האחרונה של נקבת הפיתון הבורמזי הייתה צבי לבן זנב. בנשיונל ג'יאוגרפיק, שתיעדו את התגלית, הדגישו את ההשפעה המתמשכת של הפיתונים הפולשים בפלורידה, הידועים בהתרבות מהירה, ובדילול של חיות הבר באזור.
בשל הנזק הכבד שגורמים הפיתונים, שחלקם נסחפו מחוות גידול באחת מסופות ההוריקון שפגעה בפלורידה, נגרמה השפעה קשה על הסביבה. לכן, מאז שנת 2013 פועלים ברשות השימור כדי ללכוד פיתונים, בעיקר נקבות. בתשע השנים האחרונות נלכדו כ-1,000 פיתונים בדרום מערב פלורידה, בשטח של עשרות קילומטרים רבועים.
2 צפייה בגלריה
מושל פלורידה עם פיתון קטן יותר, בתחילת המבצע הנוכחי ללכידתם
מושל פלורידה עם פיתון קטן יותר, בתחילת המבצע הנוכחי ללכידתם
מושל פלורידה עם פיתון קטן יותר, בתחילת המבצע הנוכחי ללכידתם
(צילום: AP)
חוקרים מאוניברסיטת פלורידה, שבדקו את מערכת העיכול של הפיתונים שנלכדו, מצאו בהם 24 מינים של יונקים, 47 מינים של ציפורים ושני מינים של זוחלים.
לפני לכידת הנקבה השבוע, נקבת הפיתון הבורמזי הגדולה ביותר שנלכדה בפלורידה שלה 84 ק"ג. כך אמרו גורמים רשמיים במדינה. אגב, נקבת הפיתון הבורמזי ארוכה יותר מהזכר וגם שוקלת יותר ממנו.
בחודש אוגוסט, כך אמרו ברשויות בפלורידה, אמור להתקיים מבצע נוסף ללכידת פיתונים בורמזים.