שריפות יער גרמו לשיא בפליטות פחמן דו-חמצני בחלקים של סיביר, מערב ארצות הברית וטורקיה השנה, כששינויי האקלים גרמו לשריפות עזות בצורה יוצאת דופן. כך אמרו אמש (יום ב') בפרויקט קופרניקוס של האיחוד האירופי. מדובר בכמות הפליטות הגבוהה ביותר באותם אזורים משריפות יער, מאז החל הפרוייקט לפעול בשנת 2003.

על פי פרויקט קופרניקוס, אותן שריפות יער גרמו לפליטת 1.76 מיליארד טון של פחמן דו חמצני ברחבי העולם בשנת 2021. מדובר בכמות הגבוהה פי 2 מסך כל הפליטות השנתיות של גרמניה.
"ראינו אזורים נרחבים שחווים פעילות אינטנסיבית וממושכת של שריפות. תנאים אזוריים יבשים וחמים יותר באקלים משתנה הגדילו את הסיכון להתלקחות ולסכנת שריפות של צמחייה", אמר מארק פארינגטון, מדען בכיר בפרוייקט קופרניקוס.
ברחבי העולם, סך הפליטות של שריפות יער לא היה הגבוה ביותר מאז 2003, אך בקופרניקוס אמרו כי פליטות מסוג זה צפויות לגדול ככל שהשפעות שינויי האקלים יתגברו בשנים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
שריפה שריפות יער מחוז יקוטיה סיביר רוסיה
שריפה שריפות יער מחוז יקוטיה סיביר רוסיה
השריפות בסיביר בקיץ
(צילום: רויטרס)
מאות שריפות יער השתוללו בקיץ האחרון ברפובליקת סאחה-יקוטיה בסיביר. כתוצאה מאותן שריפות באזור נפלטה הכמות הגבוהה ביותר של פחמן דו חמצני ברפובליקה שברוסיה מאז 2003.
בצפון אמריקה - שריפות בקנדה, קליפורניה ובמקומות נוספים לאורך החוף המערבי של ארצות הברית פלטו בסך הכול כ-83 מיליון טונות של פחמן דו חמצני, ופלטו כמויות אדירות של עשן, שהגיע למרחקים גדולים מאוד. השריפה "דיקסי", שהשתוללה בקיץ בקליפורניה, הייתה השריפה הגדולה ביותר שתועדה במערב ארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
נלחמים בשריפות הענק ביוון
נלחמים בשריפות הענק ביוון
נלחמים בשריפות הענק ביוון
(צילום: AFP)
באזור הים התיכון קיץ חם ויבש גרם לשריפות גדולות במדינות כמו יוון וטורקיה. אלפים פונו מבתיהם ובקופרניקוס אמרו כי איכות האוויר באותם אזורים נפגעה וחומרים המזיקים לבריאות נפלטו לאוויר.