תושבים רבים מיישובים בדרום, שהתפנו מבתיהם לאחר המתקפה של מחבלי חמאס, הופתעו לגלות כי הם לא יכולים להכניס את חיות המחמד שלהם לחלק מבתי המלון, שאליהם הם פונו. מנגד, יש בתי מלון המתחשבים במפונים ומכניסים בשמחה את חיות המחמד למלון.
1 צפייה בגלריה
לוקחים גם את הכלב למקלט באשקלון
לוקחים גם את הכלב למקלט באשקלון
לוקחים גם את הכלב למקלט באשקלון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun )
בעקבות האיסור להכניס חיות מחמד לחלק מהמלונות ופניות שהתקבלו בנושא זה, פנו הבוקר (יום א') מנכ״ל משרד החקלאות אורן לביא, ומנכ״ל משרד התיירות דני שחר, למנכ״לית התאחדות המלונות בישראל בבקשה לאפשר למפונים להיכנס עם חיות המחמד אל בתי המלון, ובכך להקל על תושבי הדרום ולשמור על רווחת בעלי החיים וביטחונם.
במכתב כתבו מנכ"לי משרדי החקלאות והתיירות: "מדובר בחלק חיוני של ניהול הפינוי, שכן מניסיון העבר בעולם עולה שפינוי עם בעלי החיים הוא הדרך הנכונה ביותר למען החוסן הלאומי, הסדר הציבורי, בריאות הציבור ובעלי החיים ורווחתם".
עוד כתבו השניים כי "כלבי וחתולי מחמד הם חלק בלתי נפרד מן המשפחה עבור אנשים רבים וחלק חשוב עוד יותר עבור אנשים שאיבדו בשבוע האחרון את קרוביהם ואת ביתם. פינוי תושבים ללא חיות המחמד שלהם, בשל חוסר יכולת או רצון לקלוט בעלי חיים, יהיה בגדר מכה קשה נוספת לאותם אנשים ויפגע גם במאמצי הפינוי".
בסיום המכתב, כתבו המנכ"לים כי "בשעה קשה זו של מלחמה ומצב חירום לאומי, אנו קוראים לכם לפתוח את מלונותיכם ולבבותיכם ולאפשר למפונים להגיע אליכם יחד עם חיות המחמד".

במקביל, מהערכת מצב שערכו באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, עולה כי ישנם בעלי חיים רבים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים; בעלי חיים שבעליהם גויסו למילואים ונותרו לבדם או ללא טיפול ראוי; תושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד; בעלי חיים שבעליהם נחטפו או נרצחו.
לכן, במקביל לפנייה זו למנכ"לית התאחדות המלונות, ממשיך משרד החקלאות במתן מענה וטיפול בחיות מחמד של תושבי הדרום, ומסייע לרכז את המידע, לתאם ולנתב פניות בנושא חיות מחמד באזורי העימות. משרד החקלאות מדגיש כי מוקד המשרד משמש לריכוז מידע, קבלת פניות ותיאומים בכל הנוגע לפינוי בעלי החיים באזורי העימות, בהתאם להנחיות צה"ל. תושבים שהתפנו עם חיות המחמד, תושבים שנאלצו להשאיר את בעל החיים מאחור, מגויסים שלא יכולים לטפל בבעל החיים, וארגונים שמוכנים לקלוט אליהם בעלי חיים מוזמנים לפנות למוקד המשרד אשר יסייע ככל הניתן, בטלפון 6016*.