שפעת עופות התגלתה היום (שני) בחוות תרנגולי הודו ליד מושב בית חירות, שבעמק חפר. המחלה התגלתה במבנה אחד בחווה מתוך שבעה מבנים מאוכלסים במקום. החווה וכן כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהמוקד המדובר נמצאים בהסגר. מתוצאות הבדיקות עולה כי הזן שהתגלה הוא H5N1' אותו הזן שהתפשט בשנה שעברה ובסופו של דבר גרם למותם של יותר ממיליון תרנגולים ואווזים וכ-8,000 עגורים.
בחוות הלולים שבמקום מאוכלסים 14 אלף תרנגולים, שיומתו בהתאם לנהלי הטיפול במחלה.
1 צפייה בגלריה
תרנגולי הודי
תרנגולי הודי
תרנגולי הודי
(צילום: shutterstock)
לפני כשבוע התגלתה שפעת העופות בלול בקיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות – הפעם הראשונה בה גילו את המחלה מאז שהחלה עונת הנדידה. משרד החקלאות סיים את הטיפול במחלה במקום, ולא נמצא קשר אפידמיולוגי בין שני המוקדים.
במשרד החקלאות ציינו כי ניתן להמשיך ולצרוך בשר עוף וביצים, אך יש להקפיד ולרכוש ביצים אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף לכך, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב. כמו כן, משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.
כמו כן, משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.