אסטרונאוט מאיחוד האמירויות כבר היה בתחנת החלל הבינלאומית ב-2019, אבל למשך שמונה ימים בלבד. אבל בשנה הבאה צפוי אסטרונאוט או אסטרונאוטית מהאמירויות לצאת למשימה ארוכה הרבה יותר - שתימשך כחצי שנה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אל-מולה ונורה אל-מטרושי עומדים מאחור בטקס בוושינגטון
מוחמד אל-מולה ונורה אל-מטרושי עומדים מאחור בטקס בוושינגטון
מוחמד אל-מולה ונורה אל-מטרושי עומדים מאחור בטקס בוושינגטון
(צילום: Axiom Space )
חברת Axiom Space, שהייתה אחראית למשימה הפרטית הראשונה בתחנת החלל - שבה השתתף האסטרונאוט הישראלי, איתן סטיבה - הודיעה בסוף השבוע כי היא חתמה על הסכם עם מרכז החלל של איחוד האמירויות, לשגר אסטרונאוט מהמדינה לתחנת החלל, במסגרת משימת Crew-6 של SpaceX.
מנכ"ל Axiom Space, מייקל סופרדיני, אמר כי החברה שלו "גאה לספק הזדמנות טיסה לאסטרונאוט מאיחוד האמירויות למשימה ארוכת טווח בתחנת החלל הבינלאומית". באתר Space.com נכתב כי חברת Axiom Space קיבלה מנאס"א את האפשרות לשגר אסטרונאוט בחללית דרגון, במשימה רגילה, לאחר שהחברה הפרטית דאגה להחזיר את האסטרונאוט הוותיק, מארק ון דה היי בחללית סויוז רוסית בסוף מרץ, לאחר ששהה 355 ימים בתחנת החלל.


באיחוד האמירויות טרם מסרו מי יהיה האסטרונאוט שיצא למשימה הארוכה בחלל. לא מן הנמנע שזו תהיה אסטרונאוטית מהאמירויות. לפני כשנה הודיע סגן נשיא האמירויות ושליט דובאי, מוחמד בן ראשד אאל מכתום, על צירופם של שני אסטרונאוטים חדשים, שיעברו קורס בסוכנות החלל האמריקנית. מדובר במוחמד אל-מולה ונורה אל-מטרושי, שעשויה להיות האסטרונאוטית הערבייה הראשונה בחלל. השניים השתתפו בטקס החתימה על ההסכם, שנערך בשגרירות האמירויות בוושינגטון.
אל-מטרושי נולדה ב-1993. היא בעלת תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת איחוד האמירויות הערביות. כיום היא עובדת כמהנדסת בחברה הלאומית לנפט. בעבר היא הייתה סגנית נשיא מועצת הנוער במשך שלוש שנים רצופות.
2 צפייה בגלריה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
(צילום: EPA)
היא חברה באגודה האמריקנית להנדסת מכונות. בכלי תקשורת במפרץ הפרסי נכתב כי היא דורגה במקום הראשון בין המשתתפים מאיחוד האמירויות באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה ב-2011. בילדותה, כך נכתב, היא אהבה לצפות בכוכבים. "היא חיה לפי המוטו 'עשה את מה שעושה אותך מאושר'".
האישה המוסלמית הראשונה בחלל הייתה אנושה אנסארי, אזרחית אמריקנית ממוצא איראני, ששילמה עבורה המסע לחלל בספטמבר 2006. היא הייתה תיירת החלל הרביעית שהגיעה לתחנת החלל הבינלאומית והאישה הראשונה ששילמה מכיסה עבור השהייה בחלל.