משרד החקלאות ופיתוח הכפר השיק השבוע מערכת הדיגיטלית לדיווח על אירועי צער בעלי חיים. באמצעות המערכת החדשה שעלתה לאתר משרד החקלאות, ניתן לדווח בקלות ובמהירות, ובאופן מקוון על אירועי צער בעלי חיים.
המטרה היא טיפול יעיל ובהקדם האפשרי בכל מקרה בו עולה החשד להתעללות בבעלי חיים. הדיווח המקוון יכלול בין היתר את פרטי המדווח, תיאור האירוע, אפשרות להוספת תיעוד ויזואלי, מיקום ועוד. לאחר הגשת הדיווח, כל פנייה תקבל מספר סידורי, אשר תאפשר לפונים להמשיך ולעקוב אחר הפנייה.
2 צפייה בגלריה
טופס הגשת תלונה של משרד החקלאות
טופס הגשת תלונה של משרד החקלאות
טופס הגשת תלונה של משרד החקלאות
(משרד החקלאות)
על פי נתוני היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח), בשנת 2021, דווחו למעלה מ-600 אירועי צער בעלי חיים למשרד החקלאות. מדובר בעלייה של כ-35% בהשוואה לשנת 2020, כאשר 40% מהמקרים עלה החשד להתעללות בבקר, וב-32% מהמקרים עלה החשד להתעללות בכלבים.
אם נתקלתם בחשד לעבירת צער בעלי חיים, דווחו באמצעות הטופס המקוון, באתר משרד החקלאות בנוסף, מוקד משרד החקלאות ממשיך להיות זמין 24/7, בטלפון 6016*.
2 צפייה בגלריה
כלב אוכל עשב
כלב אוכל עשב
כלב אוכל עשב (למצולם אין קשר לנאמר)
(צילום: Shutterstock)
לטופס המקוון לחצו כאן. להסבר על מילוי הטופס לחצו כאן.
שר החקלאות, עודד פורר: "אירועי צער בעלי חיים הם תופעה פסולה שאני מגנה אותה בכל תוקף. לכן הנחיתי את המשרד לקדם את הפרויקט שיהפוך את השירות לאזרח לדיגיטלי, מהיר יותר. שיאפשר לאזרח לדווח על אירועים אלו מכל מקום, ויגביר את ההרתעה כלפי המתעללים בבעלי החיים"
ד"ר חן הניג, מנהלת אגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינריים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "למרות המודעות ההולכת וגוברת לנושא, בשנים האחרונות, אנו עדיין עדים לאירועי ההתעללות וההזנחה של מגוון רחב של בעלי חיים. כדי שים סוף לתופעה הפסולה הזו, אנו פועלים כל העת על מנת לייעל את שירותינו ולהקל על האזרח. יחד נוכל להגביר את ההרתעה כלפי העוברים על החוק".