כותרת *(67 תווים)


לראשונה זה יותר מ-50 שנה דן אמש (יום ג') הקונגרס האמריקני ב"תצפיות אוויריות בלתי מוסברות". בכירים בפנטגון הבהירו כי הם מחויבים לבחון את המקרים, הפצירו בטייסים לדווח והציגו שני סרטונים של עב"מים - כשאחת התצפיות עוד בגדר תעלומה.
ד"ר אבי בלסברגר, לשעבר מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית, התייחס בריאיון לאולפן ynet לדיון בקונגרס. "קודם כל כאן בארץ אין התייחסות לנושא וגם בארה"ב הנושא הזה עולה ויורד", הוא אמר. "יש מקרים ידועים כבר מ-1948, שראו עצם וכתוצאה ממרדף אחריו גם מטוס אחד נפל. למעשה אין עדויות מדעיות ממש לעצמים כאלה וגם בארה"ב בקונגרס - אם בעבר קראו לזה עב"מים או עצמים טסים בלתי מזוהים, היום שינו את השם וקוראים לזה תופעות אוויריות בלתי מזוהות". לדבריו, לעתים יש טעויות בזיהוי של המכשיר שתיעד את העצם. "לא שלא רואים תופעות - אבל אין לזה שום הסבר מדעי כרגע".
1 צפייה בגלריה
סקוט בריי מציג סרטון עב"מים בקונגרס
סקוט בריי מציג סרטון עב"מים בקונגרס
סקוט בריי מציג סרטון עב"מים בקונגרס
( צילום: EPA )
הוא התייחס לתצפיות בישראל של תופעות אוויריות בלתי מזוהות. "היה פעם אחת או פעמיים שאזרחים זיהו דברים שהם ראו בשמיים, אבל אחר כך בבדיקה לא נמצא לזה ממש אישוש", אמר ד"ר בלסברגר. "גם ב-144 המקרים שנמצאו בארה"ב, רובם הוסברו כתופעות אופטיות כאלה ואחרות. את חלקם לא יודעים להסביר. יותר נוטים לפי תאוריית הקונספירציה לחפש על דברים ששייכים לריגול, דברים בין מעצמתיים מאשר לחוצנים".
מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית לשעבר סבור כי יש חיים מחוץ לכדור הארץ, אך הסיכוי שהם הגיעו כבר לכוכב הלכת שלנו אפסי. "באופן מדעי יש סבירות די גבוהה שיש חיים אחרים ביקום. וזה לאור עדויות שהיום יש מחקר שלם בנושא של כוכבי לכת, שהם לא שייכים למערכת השמש שלנו", הוא אמר. "גילו שכמעט ל-50% מהכוכבים יש כוכבי לכת. ככה שיש מתוך מיליארדי המילארדים של הכוכבים בגלקסיות השונות, יש הערכה טובה שיכול להיות שיתפתחו חיים תבוניים גם במקום אחר. יחד עם זאת, בגלל המרחקים בין הכוכבים, המדע היום מאמין שהתנועה המהירה ביותר לא תעלה על מהירות האור, להערכתי לא הגיעו לכאן. אבל האם הם קיימים והאם יגלו אותם? למיטב הערכתי והערכת המדע זה יקרה. הערכתי האישית מהמדע היא שיש חיים תבוניים במקום אחר, אך בגלל המרחקים ביקום לא נוצר קשר איתם".