סוכנות החלל האמריקנית נאס"א אישרה השבוע, כי השביט הענק C/2014 UN271 הוא השביט הגדול ביותר שזוהה אי פעם.
השביט נע לכיוון השמש במשך יותר ממיליון שנים, ויש לו קנה מידה עצום. במחקר חדש, אסטרונומים השתמשו בטלסקופ החלל האבל כדי לאשר שהמרכז המוצק של השביט הענק הוא הגרעין הגדול שזוהה אי פעם. והוא אכן כזה – הוא גדול פי 50 מרוב השביטים הידועים לנו, והוא באורך של כמעט 140 קילומטרים.
"השביט הוא קצה הקרחון עבור אלפים רבים של שביטים שאנחנו מתקשים לראות אותם, מכיוון שהם בחלקים הרחוקים יותר של מערכת השמש", אומרים החוקרים, שאכן שיערו שהשביט צריך להיות גדול מאוד, בשל הבהירות שלו.
3 צפייה בגלריה
השביט הבהיר
השביט הבהיר
השביט הבהיר
(צילום: נאס"א)
עם זאת, ייתכן כי יש שביטים גדולים מהשביט הזה. "השביט הזה הוא ממש קצה הקרחון עבור אלפים רבים של שביטים, הנמצאים בחלקים הרחוקים יותר של מערכת השמש וקשה יותר לראות אותם", אמר האסטרונום דיוויד ג'ויט מאוניברסיטת UCLA.
אגב, וגם אלו חדשות טובות, השביט יגיע למרחק של כ-1.6 מיליארד ק"מ מהשמש בשנת 2031 והוא לא מהווה סכנה לכדור הארץ.
נשארים בחלל, עם קפיצה לדייר נוסף בשכונה - כוכב הלכת מאדים. רכב החלל "התמדה" נמצא כבר 405 ימים על כוכב הלכת האדום ורק עכשיו הוא זיהה לראשונה את המצנח שלו, המצנח שבאמצעותו נחת בהצלחה.
מצלמות הרובר הבחינו בתחילת החודש בחלקים של מערכת הנחיתה, זאת לאחר שמיד עם הגעתו למאדים נאלץ לנהוג סביב שטח מסוכן ולא יכול היה לצלם את תמונות השרידים של המנצח.
3 צפייה בגלריה
שרידי המצנח על מאדים
שרידי המצנח על מאדים
שרידי המצנח על מאדים
(צילום: נאס"א)
ולסיום, הכירו את האנפה שהחליטה לעלות על גבו של היפופוטם ענק להפלגה קצרה כדי לתפוס את ארוחת הצהריים.
ההיפופוטם, למזלה, היה ידידותי למדי, והיא מצאה דרך חכמה לצאת לדוג מבלי להירטב. מי שתיעד את המחזה היו כריס ואשתו, שרק רצו לצפות בזברות בדרום אפריקה בחודש שעבר, כשנתקלו במפגש המשעשע הזה.
3 צפייה בגלריה
טרמפ על המים
טרמפ על המים
טרמפ על המים
(צילום: רויטרס)
בהתחלה הם חשבו שהאנפה גולשת על פני המים, עד שההיפופוטם הרים את ראשו. השניים סיכמו: "האנפה הוכיחה בכל זאת שאין לה מוח של ציפור".
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי