סוכנות החלל הרוסית הודיעה הערב (יום ב') שהתגלתה דליפה בחלק שלה בתחנת החלל הבינלאומית. מדובר בדליפה של מערכת גיבוי, המשמשת לוויסות הטמפרטורות המשולבות בתחנה.
2 צפייה בגלריה
תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית
(צילום: Shutterstock)
במוסקבה הרגיעו ואמרו כי הצוות והתחנה "אינם בסכנה". בינתיים, אומרים בסוכנות החלל הרוסית, הקוסמונאוטים בודקים את מקור הדליפה.
מדובר בתקלה השנייה בתוך פחות משנה המתגלה בחלקים רוסים בתחנת החלל הבינלאומית. בדצמבר אשתקד התגלה חור שקוטרו 0.8 מ"מ בחללית סויוז, שעגנה בתחנת החלל הבינלאומית. כתוצאה מכך דלף חומר קירור מהחללית והליכת חלל שהייתה אמורה להתקיים אז התבטלה.
הדליפה הקודמת זוהתה, לאחר שאנשי נאס"א הבחינו בנוזלים שיצאו מהחללית. כתוצאה מכך הוחלט באופן מיידי לדחות את הליכת החלל, שהיו אמורים לבצע שני קוסמונאוטים רוסים. בעקבות אותה תקלה שיגרו הרוסים חללית ריקה לחלל, שהחזירה בחודש שעבר שני קוסמונאוטים רוסים ואסטרונאוט אמריקני, ששהו 371 ימים ברציפות בחלל בשל התקלה.
2 צפייה בגלריה
החללית שבה התגלה החור
החללית שבה התגלה החור
החללית שבה התגלה החור בשנה שעברה
(צילום: נאס"א)
התחנה, שמאוישת ברציפות מאז נובמבר 2000 מקיפה את כדור הארץ בגובה ממוצע של 400 קילומטרים. אבל היא עצמה נופלת מהמסלול שלה בכל חודש לעבר כדור הארץ ב-2 קילומטרים בגלל כחות גרר והחיכוך עם האטמוספרה הדלילה. התפקיד הזה הוא של חלליות רוסיות.
אז מה עושים? חלליות האספקה מתחברות לחלקה התחתון ודוחפות אותה מעלה שוב למסלול. התהליך דורש 7.5 טונות של דלק כימי, שלוש שעות וכשתי הקפות סביב כדור הארץ. אם תהיתם, תג המחיר להחזרת תחנת החלל למסלול עומד על 210 מיליון דולר מידי שנה.