צעד חשוב לפני הטסת בני אדם לירח ולמאדים: חברת SpaceX ערכה הערב (יום ה') ניסוי, שבו הופעלו 31 מתוך 33 המנועים של הטיל הענקי Super Heavy, שאמור לשגר לחלל את ספינת החלל שבונה החברה. צפו בניסוי שנערך בדרום טקסס:

מנכ"ל החברה, אילון מאסק, צייץ כי 31 מתוך 33 המנועים של המשגר העוצמתי פעלו במשך כמה שניות. מנוע אחד לא הופעל ואחר הפסיק לעבוד במהלך הניסוי. מאסק אמר כי גם עם 31 מנועים המשגר מסוגל לשאת את ספינת החלל מחוץ למסע מחוץ לכדור הארץ. על פי התכנון, במהלך השנה אמורה SpaceX לשגר את ספינת החלל למסע סביב כדור הארץ. בניסוי זה ספינת החלל לא תהיה מאויישת.
טיסת המבחן הראשונה של ספינת החלל של SpaceX למסלול סביב כדור הארץ תוכננה להתקיים במחצית הראשונה של 2022, אך היא התעכבה בשל דרישת מינהל התעופה לבחון את ההשפעות הסביבתיות הצפויות משיגורים של החללית על גבי הטיל הענקי Super Heavy. המינהל הציב לחברה רשימה של 75 דרישות בתחום הסביבתי, אך ויתר לה על הצורך לבצע סקר סביבתי נרחב, שהיה מעכב את השיגור בחודשים רבים, ואפילו בכמה שנים.
2 צפייה בגלריה
רגע הצתת המנועים
רגע הצתת המנועים
רגע הצתת המנועים
(צילום: SpaceX)
2 צפייה בגלריה
המנועים כובו אחרי כמה שניות
המנועים כובו אחרי כמה שניות
המנועים כובו אחרי כמה שניות
(צילום: SpaceX)
בכתבה של איתי נבו, העורך הראשי של אתר מכון דוידסון לחינוך מדעי - שפורסמה גם ב-ynet, נכתב כי בין השאר דורש המינהל מהחברה לספק התרעה מוקדמת יותר על מועדי שיגור; לממן ביולוג שינטר את מצב החי והצומח באזור אתר השיגור בּוֹקָה צִ'יקָה; לתאם עם הרשויות פעולות לאיסוף פסולת מבתי גידול רגישים לאחר כל שיגור; ולהפחית את עוצמת התאורה באתר כדי למנוע פגיעה בבעלי חיים, כמו צבי ים. כמו כן הטיל המינהל הגבלות על סגירת הכביש הסמוך לאתר בזמן שיגורים.
בטיסת המבחן המתוכננת תנסה חברת SpaceX להנחית את טיל השיגור בצורה מבוקרת במפרץ מקסיקו, לא רחוק מאתר השיגור. החללית עצמה אמרה להשלים הקפה חלקית של כדור הארץ, ולנחות בים לא רחוק מחופי הוואי. החברה עדיין לא פרסמה את מועד השיגור המתוכנן. ספינת החלל של SpaceX נבחרה להיות רכב הנחיתה שיביא את האסטרונאוטים האמריקנים אל פני הירח בתוכנית ארטמיס, ולטווח הרחוק יותר מתכנן מאסק לשגר באמצעותה בני אדם למאדים.