נפתח את מבזק החדשות הטובות עם הדג בעל 555 השיניים, שמאבד 20 מהן בכל יום ומגדל חדשות בקצב מסחרר. הכוכב של מבזק החדשות הטובות הוא דג לינקוד, שנקרא "פיית השיניים של הטבע". יש לו שתי לסתות גדולות, וכעת - מחקר חדש מצביע שהדגים האלה אכן מאבדים שיניים בקצב של 20 שיניים ביום ומגדלים אחרות.
מדובר בדג טורף שחי בצפון האוקיינוס השקט ומגיע לאורך של עד חצי מטר. מאות השיניים שלו מסייעות לו לטחון כל דבר, חלק מהשיניים הן קטנות ורואים אותן רק במיקרוסקופ, והוא מחדש אותן על בסיס יומי.
3 צפייה בגלריה
הדג עם 555 השיניים
הדג עם 555 השיניים
הדג עם 555 השיניים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
את המחקר המרתק ערכו באוניברסיטה בפלורידה, שם בדקו 20 דגים כאלה ובשיניים שלהם. כעבור כמה ימים מתחילת המחקר, סיפרו החוקרים, שהיו צריכים ממש" לטאטא" את האקווריום מכמות השיניים שנשרו, אך כשבדקו שוב את הפיות – הם היו מלאים בשיניים.
ומכאן לקרוואן מגניב במדריד, שמונע על ידי – השמש! כן, מדובר על כלי רכב מיוחד במינו שמופעל באמצעות אנרגיה סולרית, ופותח לראשונה על ידי סטודנטים להנדסה בהולנד, כדי לעודד יצרניות רכב להאיץ את המעבר לאנרגיה ירוקה.
3 צפייה בגלריה
רכב עם כנפיים
רכב עם כנפיים
רכב עם כנפיים
(צילום: Bart van Overbeeke for Solar Team Eindhoven)
לרכב יש "כנפיים", שנפתחות לפאנלים סולריים. הפאנלים מטעינים את הקרוואן לצורך נסיעות ארוכות, אבל לא רק: אלא גם מקרר שנמצא בתוכו, מכונת קפה, אפילו מחשב נייד. לאחרונה סיים סיבוב באירופה כדי להפיץ את הבשורה.
ונסיים עם ברכה שהסתיימה בטוב: "שלום מר אליגטור", כך בירך ילד בן שנתיים את ה"צב" שהוא מצא בביוב מחוץ למסעדה שבה שהה עם הוריו בג'קסונוויל.
3 צפייה בגלריה
הפעוט והאליגטור
הפעוט והאליגטור
הפעוט והאליגטור
(צילום: ג'ו ברנר)
כשאביו, ג'ו ברנר, שמע על החבר החדש של בנו הקטן, הוא יצא לחפש ונתקל באליגטור ענק. "זה צב גדול" אמר הפעוט לאביו, אלא שבפוסט בפייסבוק עם תמונות שפרסם מעידות – זה לחלוטין לא צב.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי