באלטז (Balltze), הכלב שהפך לוויראלי לאחר שתמונתו הפכה ל"מם" פופולארי במיוחד שהתפרסם ברשתות החברתיות, מת בגיל 12 לאחר שלא התעורר מניתוח להוצאת גידול סרטני.
לפי הפוסט שהבעלים שלו פרסמו באינסטגרם, באלטז, הידוע גם כ-"צ'ימס" מת ביום שישי האחרון.
"אל תהיו עצובים, בבקשה זכרו את האושר שבאלטז הביא עימו לעולם", כתבו הבעלים של הכלב. "כלב עם פרצוף עגול מחייך המחבר אותי ואותך, סייע לאנשים רבים במהלך המגפה (קורונה) והביא עימו עושר רב לרבים מכם. כעת, המשימה שלו הסתיימה".
1 צפייה בגלריה
התמונה שהפכה את צ'ימס באלטז לפופולארי
התמונה שהפכה את צ'ימס באלטז לפופולארי
התמונה שהפכה את צ'ימס לפופולארי
(רשתות חברתיות)
בהמשך הפוסט נמשך: "האמונה היא שהוא כעת רץ בחופשיות בשמיים ואוכל הרבה מזון טעים עם החברים החדשים שלו. הוא תמיד יהיה בלב שלי. אני מקווה שהוא ימשיך לתת אושר לכולם בעולם המקוון, זאת הבקשה הצנועה שלי".

שימוש בתמונה של באלטז לצורך מימ
באלטז, שבילה את חייו בהונג קונג, הפך למפורסם ב-2017, כאשר תמונה שלו הפכה לוויראלית ו"הולידה" מימ פופולארי שעדיין נעשה בו שימוש יומי. הפרצוף הקומי של הכלב, המציג הבעה שיכולה להביע תחושת אי-נוחות, כבש את ליבם של רבים. נעשה בו שימוש רב בתקופת הקורונה כדי לעודד אנשים ששהו בבתים ללא אפשרות לצאת.
מעריצים של צ'ימס ברשתות החברתיות עשו מחוות רבות לכלב המפורסם על ידי כתיבת פוסטים, הכנת סרטונים שיתוף של המם הפופולרי. רבים גם שיתפו מם של הכלב בדמות מלאך, ברקע של עננים.