הכלבת חוזרת לאזור הגלבוע: שלושה תנים חולי כלבת נמצאו בשבועות האחרונים ברחבי הגלבוע, ובמועצה האזורית כבר קוראים לתושבים לגלות זהירות. ד"ר שי רודריג, הווטרינר של המועצה האזורית, מעריך שהתנים הגיעו מג'נין ומאזורים נוספים בצפון השומרון לשטחי ישראל.

ד"ר רודריג סיפר ל-ynet על המקרה האחרון: "מדובר בתן שהתנהג באופן חריג ופקחי רשות הטבע והגנים שזיהו אותו, נטרלו אותו ושלחו אותו לבדיקה במעבדות של משרד הבריאות. אז הגיעו התוצאות שהוא חולה בכלבת. התחושה שהכלבת כבר כאן, זה קורה אחרי מספר מקרים של תנים חולים בכלבת שתפסנו ובבדיקה נמצא שהם חולים".
התן החולה האחרון נמצא בשטחים של קיבוץ חפציבה, כ-2 ק"מ מבתי החברים. לפני כמה שבועות נמצא עוד תן חולה כלבת במרחק קטן מאוד מבתי התושבים במושב מלאה ובמרחק של 150 מטרים מהגדר עם הרשות הפלסטינית
2 צפייה בגלריה
תן שתועד במועצה האזורית גלבוע
תן שתועד במועצה האזורית גלבוע
תן שתועד במועצה האזורית גלבוע
(צילום: שמעון אדרי)
ד"ר רודריג הוסיף: "לפני כחודש היה תן שתקף שני כלבים בחפציבה והוא לא נתפס, מדובר בתן שבסבירות גבוהה חולה כי תן בריא לא נכנס ליישוב ולא תוקף חיות בית. אני קורא לציבור לגלות עירנות, לחסן את חיות הבית, למנוע שוטטות של חיות הבית ולדווח על כל ארוע חריג. ההערכה שלנו שאם נמצאו שלושה תנים חולים, אז יש יותר תנים חולים".
שרית לבקוביץ', חברת קיבוץ עין חרוד איחוד שבגלבוע, שאמה גירשה בעבר תן מביתה, הוסיפה: "התחושה שזה חוזר אלינו, וזה מפחיד מאוד. לפני כמה שנים תן הגיע למרפסת של אימי בקיבוץ ובתושייה היא ריססה אותו והבריחה את התן. בעין חרוד איחוד כל בעלי החיים הביתיים קשורים ולמרות זאת זה מדאיג מאוד, בכל לילה אנו שומעים את התנים מייללים".
2 צפייה בגלריה
שרית לבקוביץ', ילדיה והכלבים מתכוננים לפגוש תנים
שרית לבקוביץ', ילדיה והכלבים מתכוננים לפגוש תנים
שרית לבקוביץ', ילדיה והכלבים מתכוננים לפגוש תנים
(צילום: פרטי)
משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 24 בנובמבר עד 8 בדצמבר כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות נפת יזרעאל - עפולה, טלפון 04-6099000, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע להם.
בהודעת המשרד נכתב כי "משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת".