לרגל היום הבינלאומי נגד ניסויים בבעלי חיים הפגינו אתמול (ראשון) פעילי "חופש לבעלי חיים" ו-Israel Pig Save סמוך למעבדות של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) שבראשון לציון. הפעילים קיימו מיצג מחאה נגד ניסויים בבעלי חיים.
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ניסויים בבעלי חיים
הפגנה נגד ניסויים בבעלי חיים
הפגנה נגד ניסויים בבעלי חיים
(קרדיט: חופש לבעלי חיים )
הפעילים אחזו בחזירים מתים, ומחו על כך ש"על אף האמונה הנפוצה, לפיה ניסויים בבעלי חיים הם הכרח מצילי חיים, באתר המעבדה מפורסם כי במקום מבוצעים בניסויים בבעלי חיים בין השאר לצורכי רפואת עיניים, רפואת שיניים, אורולוגיה וגינקולוגיה".
יהונתן לייק, פעיל המשתתף במייצג, אמר כי "ניסויים בבעלי חיים הם פסגת האכזריות אותה מבצעים בני האדם כלפי בעלי חיים. בניסויים אלו מתבצעים ניתוחים פולשניים, לעיתים ללא חומרי הרדמה ואלחוש, שריפות, הרעלות, שבירות איברים ועוד".
מהמרכז הרפואי שמיר נמסר בתגובה: "המרכז הרפואי שמיר נמצא בחזית המחקר וכל המחקרים הנעשים בו הינם בהתאם לאמות המידה הנהוגות בארץ ובעולם".
3 צפייה בגלריה
מנגל עצמאות ארכיון משנת 2019
מנגל עצמאות ארכיון משנת 2019
מנגל ביום העצמאות
(צילום: אלכס קולומוינסקי)
במקביל לאירוע זה, משרד החקלאות פרסם אתמול נתונים על צריכת בשר שנתיים, מהם עולה כי בשנת 2022 הישראלים צרכו כ-196 אלף טונות בשר. כמות צריכת בשר הבקר בישראל לנפש עומדת בממוצע על 20.9 ק"ג בשנה, גידול של כ- 6% ביחס לשנת 2021. עוד עולה מהנתונים כי בשבוע העצמאות חלה עלייה של 50% בכמות הבשר הנמכרת ברשתות השיווק, בהשוואה לשבוע רגיל בכלל קטגוריית הבשר ועלייה של פי שלושה בקטגורית "בשר על האש".
יוזמה שמקדמת קרן מנמון יחד עם עמותת "ויגן פרנדלי" קוראת לאזרחים לאכול ביום העצמאות "שיפוד אחד פחות" למען בעלי החיים וכדור הארץ.
3 צפייה בגלריה
פרות ברפת
פרות ברפת
פרות ברפת
(צילום: Shutterstock)
עומרי פז, מנכ"ל עמותת "ויגן פרנדלי" אמר כי "אנחנו פונים לציבור כדי להעביר מסר - יום העצמאות זה זמן שבו אנחנו יכולים לבחון איך אפשר להפחית את הצריכה שלנו בבשר. בגלל שיש השפעה לה השפעה כה גדולה - גם אי אכילה של שיפוד אחד יכולה להשפיע".
תעשיית המזון מן החי היא מהמזהמות בעולם. פרות, כבשים, חזירים ועוד חיות נוספות שעושים בהן שימוש לטובת תעשיית המזון מן החי אחראיות באופן ישיר לכ-20% מפליטות גזי החממה בעולם. כך עולה ממחקרים שנעשו בתחום בשנים האחרונות, ביניהם גם מחקר שפורסם בשנה שעברה בכתב העת Nature Food ונכתב על ידי חוקרים מאוניברסיטת אילנוי. יתרה מזאת, מנתונים של האו"ם עולה כי כ-70% מהשטחים החקלאיים בעולם מנוצלים לטובת תעשייה זו (שהם כ-30% משטח היבשה המאוכלסים של כדור הארץ).