סוכנות החלל האמריקנית הציגה הערב (יום ב') את עשרת האמריקנים שישתתפו בקורס האסטרונאוטים של נאס"א. העשרה נבחרו מתוך 12 אלף מועמדים. בנוסף ישתתפו בקורס גם נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה מאיחוד האמירויות. בסך הכול ישתתפו בקורס הלא פשוט שבעה גברים וחמש נשים, ואולי כמה מהם יגיעו לירח ואפילו למקומות רחוקים יותר במערכת השמש, כפי שהצהיר ראש נאס"א ביל נלסון.
3 צפייה בגלריה
האסטרונאוטים החדשים
האסטרונאוטים החדשים
האסטרונאוטים החדשים
(צילום: נאס"א)
משתתפי קורס האסטרונאוטים יוכשרו בשנתיים הקרובות, בעיקר במרכז החלל ג'ונסון שביוסטון. הם ידמו בין היתר הליכת חלל, יפעילו רובוטים, ילמדו על בטיחות, ירחפו באפס כבידה וגם ילמדו קצת רוסית, כיוון שבתחנת החלל הבינלאומית, לשם יגיעו ככל הנראה כמה מהאסטרונאוטים החדשים, נמצאים גם קוסמונאוטים רוסים.
עשרת האמריקנים המשתתפים בקורס הם:
ניקול איירס (32) – רב סרן בחיל האוויר האמריקני, בעלת תואר במתמטיקה וגם ברוסית. היא טייסת קרב מנוסה עם יותר מ-1,150 שעות טיסה במטוסי T-38 ו-22-F. בשנת 2019 היא הובילה תקיפה, שבה השתתפו רק טייסות. מדובר בתקיפה היחידה עד כה שבה השתתפו נשים בלבד. לא נמסר היכן בוצעה התקיפה, שבה השתתפו מטוסי F-22. עוד אמרו בנאס"א כי איירס היא אחת הנשים הבודדות שהטיסה מטוס קרב F-22.
3 צפייה בגלריה
ניקול איירס
ניקול איירס
ניקול איירס
(צילום: נאס"א)
מרקוס בריוס (37) – רב סרן בחיל האוויר האמריקני, יליד פורטו ריקו. הוא עבד כמהנדס חלל ותעופה בצבא ארצות הברית. הוא טייס ניסוי, בעל תואר בהנדסת מכונות מ-MIT. הוא צבר 1,300 שעות טיסה והשתתף ביותר מ-110 משימות.
כריסטינה ברץ' (35) – בעלת תואר דוקטור בהנדסת ביוטכנולוגיה ב-MIT. היא הייתה חברה בנבחרת ארצות הברית ברכיבה על אופניים ושמה הוזכר כמועמדת להשתתף באולימפיאדת טוקיו.
דניז ברנהאם (36) – מתמחה לשעבר במרכז מחקר של נאס"א בקליפורניה. בעלת תואר שני בהנדסת מכונות.
לוק דילייני (42) – רב סרן בחיל הנחתים. בעל תואר שני בהנדסת תעופה וחלל. הוא היה טייס ניסוי, והשתתף בטיסות רבות, ביניהן בסוכנות החלל האמריקנית. הוא בעל יותר מ-3,700 שעות טיסה ב-48 דגמים של מטוסים.


אנדרה דאגלס (35) – בעל תואר דוקטור בהנדסת מערכות מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. הוא שירת במשמר החופים האמריקני כקצין. עבד עד לאחרונה במעבדה לפיזיקה יישומית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס ועבד על רובוטיקה ימית, הגנה פלנטרית ועוד.
ג'ק האת'ווי (39) – טייס קרב עם ניסיון של יותר מ-2,500 שעות טיסה ב-30 סוגים של מטוסים. הוא נחת יותר מ-500 פעמים על נושאות מטוסים והשתתף ב-39 משימות קרביות.
אניל מנון (45) – בעל דרגת קולונל בצבא האמריקני. סייע בשיגור בני האדם הראשונים בחללית של SpaceX וקודם לכן עבד בנאס"א כאיש צוות רפואי. הוא רופא שעבר הכשרה ברפואת חלל. הוא היה שותף כחלק ממשלחות חילוץ של צבא ארצות הברית ברחבי העולם.
כריסטופר וויליאמס (38) – בעל תואר דוקטור באסטרופיזיקה. הוא פיזיקאי רפואי מוסמך, שהשלים את ההתמחות שלו בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד לפני שהצטרף לפקולטה לפיזיקה.
ג'סיקה ויטנר (38) – שירתה כטייסת בצי האמריקני. היא בעלת תואר שני בהנדסת תעופה וחלל. הייתה טייסת קרב ולאחר מכן טייסת ניסוי.
3 צפייה בגלריה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
נורה אל-מטרושי ומוחמד אל-מולה
(צילום: EPA)
בנוסף ישתתפו בקורס שני נציגים מאיחוד האמירויות. אל-מטרושי מהאמירויות נולדה ב-1993. היא בעלת תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת איחוד האמירויות הערביות. כיום היא עובדת כמהנדסת בחברה הלאומית לנפט. בעבר היא הייתה סגנית נשיא מועצת הנוער במשך שלוש שנים רצופות.
היא חברה באגודה האמריקנית להנדסת מכונות. בכלי תקשורת במפרץ הפרסי נכתב כי היא דורגה במקום הראשון בין המשתתפים מאיחוד האמירויות באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה ב-2011. בילדותה, כך נכתב, היא אהבה לצפות בכוכבים. "היא חיה לפי המוטו 'עשה את מה שעושה אותך מאושר'".