שניהם היו יושבי ראש של מרצ - וכעת מקדמת השרה להגנת הסביבה את מינויו של יוסי ביילין לתפקיד ציבורי תחת משרדה. השרה תמר זנדברג מעוניינת למנות את יוסי ביילין, שהנהיג את המפלגה בין 2004 ל-2008 וגם היה חבר כנסת מטעמה, ליושב ראש רשות הטבע והגנים (רט"ג). ביילין אמר היום (ד') ל-ynet: "מדובר באופציה ולא דבר שסוכם".
1 צפייה בגלריה
יוסי ביילין והשרה תמר זנדברג
יוסי ביילין והשרה תמר זנדברג
יוסי ביילין והשרה תמר זנדברג
(צילום: יובל חן, קובי קואנקס)
זנדברג מסרה: "יוסי ביילין הוא אדם יצירתי שתרם בכל תפקיד בו כיהן תרומה משמעותית. הוא מביא איתו ניסיון מוכח בניהול ובתחומי החינוך והמורשת שחשובים מאוד במליאת רט"ג, ומכיר את המערכת הציבורית". לדבריה ביילין "יוכל לסייע אחרי כמה שנים שהמליאה הייתה בהרכב חסר ובשיתוק ולא ביצעה תפקידה".
ביילין עצמו אמר: "אני לא רוצה בשלב כזה מוקדם להתייחס לנושא".
יו"ר מליאת רשות הטבע והגנים הוא תפקיד ציבורי בהתנדבות, שלא מצריך חברות ב"נבחרת הדירקטורים" מאחר שאין זו חברה ממשלתית. עד כה מינתה זנדברג למליאת הרשות, המפקחת על הפעילות השוטפת, נציגים (בשכר) ממשרדי ממשלה, ארגוני הסביבה, מומחים מהאקדמיה ונציג ציבור אחד.
רעיה שורקי, אשת מקצוע מתוך הארגון, מונתה לאחרונה למנכ"לית – האישה הראשונה בתפקיד. רבים בירכו על המינוי של שורקי, אך מכיוון שהגיעה מתוך הארגון ייתכ כי תתקשה להוציא לפועל שינויים.
ביילין, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-74, הוא בעל תואר דוקטור למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב. בשנים 1977 עד 1984 הוא כיהן כדובר המערך (העבודה) ועם כניסתו של שמעון פרס ללשכת ראש הממשלה, מונה ביילין למזכיר הממשלה. לאחר מימוש הסכם הרוטציה בראשות הממשלה עם יצחק שמיר, המשיך ביילין עם פרס למשרד החוץ וכיהן כמנכ"ל מדיני של המשרד. בהמשך היה שותף מרכזי במגעים שהולידו את הסכם אוסלו בין ישראל ובין הפלסטינים.
בהמשך הוא כיהן כסגן שר האוצר, סגן שר החוץ, שר הכלכלה ושר במשרד ראש הממשלה - בממשלות שבראשון עמדו פרס ויצחק רבין. כשאהוד ברק היה ראש הממשלה, כיהן ביילין כשר המשפטים ומאוחר יותר כשר לענייני דת, משרד אותו ביקש לפרק.
בשנת 2003 הצטרף ביילין לרשימת מרצ, אך המפלגה קיבלה שישה מנדטים והוא לא נכנס לכנסת. במרץ 2004 ניצח בהתמודדות על הנהגת מרצ-יחד ועד 2008 שימש יו”ר המפלגה. מאז פרש ועבר למגזר הפרטי.