חברת EDF - Renewables ישראל חנכה היום (רביעי) את השדה הסולארי הגדול בערבה והשני בגודלו בישראל - בהיקף של 60 מגה וואט.
אירוע החניכה התקיים במעמד שרת האנרגיה קארין אלהרר, שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, ראש מועצת חבל אילות חנן גינת, נציגי משרדי האוצר, האנרגיה, הגנת הסביבה, חברת החשמל ובכירי משק האנרגיה בישראל.
1 צפייה בגלריה
שדה סולארי של חברת EDF Renewables Israel בתמנע
שדה סולארי של חברת EDF Renewables Israel בתמנע
שדה סולארי של חברת EDF Renewables Israel בתמנע
(צילום: EDF Renewables Israel)
חברת EDF- Renewables ישראל זכתה בחודש יולי 2016 במכרז תמנע במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל לתכנון, הקמה ותפעול של המתקן סולארי פוטו וולטאי.
עבודות ההקמה נמשכו כשנתיים, במסגרתן בוצעו שורה של פעולות ותיאומים עם חברות תשתית בניהן: קצא"א, מקורות, חברת החשמל ורשות שדות התעופה. כמו כן, טרם הקמת הפרויקט, הועתקו בשיתוף רשות הטבע והגנים בתי הגידול של חרדוני הצב, שהינם חיות בר מוגנות, שהיו מצויים בשטח לשמורת החי בר ביטבתה. החברה ביצעה גם שורה של עבודות לשימור הצמחייה, העצים והנוף באזור וניקוז מי הגשמים. היקף ההשקעה בהקמת הפרויקט נעמד בכ-450 מיליון שקלים.
שטח השדה הסולארי בתמנע הוא כ-950 דונם והותקנו בו למעלה מ-150 אלף פאנלים סולאריים. אילון וניש, מנכ"ל חברת EDF- Renewables ישראל מסר שחנוכת אתר תמנע וחיבורו לרשת ההולכה מאפשרת כעת לספק את כל צרכי האנרגיה של העיר אילת ואזור חבל אילות בשעות היום מאנרגיה סולארית.
מנכ"ל החברה הוסיף: "אנו מאמינים במשק ובכלכלה הישראלית ובכוונתנו להרחיב את פעילותנו בישראל בתחום האנרגיות הנקיות לרבות פרויקטים סולאריים בקרקע, על גגות וצפים על המים, רוח ואגירה (storage). וניש ציין שכעת עם חנוכת אתר תמנע, היקף ייצור החשמל של חברת EDF - Renewables ישראל עומד על כ-410 מגה וואט, ובשנה הקרובה צפוי לגדול ליותר מ-500 מגה וואט.
חברת EDF- Renewables ישראל החלה לפעול בישראל בשנת 2009 לצורך פיתוח, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל בהיקף משמעותי באמצעות אנרגיה סולארית ורוח. ברשות החברה כיום 22 פרויקטים סולאריים קרקעיים ברחבי הארץ בהספק מותקן כולל של כ 410 מגה וואט. בימים אלה בונה החברה תשעה פרויקטים סולאריים נוספים בהיקף של 101 מגה וואט ונמצאת בשלבי פיתוח של מעל 700 מגה וואט נוספים בפרויקטים בתחום הסולארי, רוח ואגירת חשמל.
EDF- Renewables ישראל היא חברת בת של חברת EDF Renouvelables, המפעילה 17.1 ג'יגה וואט של חשמל נקי, ברובו רוח (ביבשה ובים) וכן אנרגיה סולארית.
עיקר פעילות החברה הוא באירופה וצפון אמריקה וכן במדינות כגון ברזיל, סין, הודו, דרום אפריקה, צפון אפריקה ומדינות המפרץ. החברה פעילה גם בתחומים נוספים של אנרגיה מתחדשת ביניהם: אנרגיה ימית, אנרגיות מבוזרות ואגירת חשמל.