כבר כמה שנים שחוקרים פונים לחזירים על מנת לבדוק האם ניתן להשתמש באיברים שלהם כדי להציל בני אדם. וכעת, לראשונה, חוקרים הצליחו להשתיל כליה בחולה שעברה מוות מוחי והייתה מונשמת (בהסכמת המשפחה כמובן), לצורך המחקר. הניתוח בוצע בחודש שעבר בבית חולים בניו יורק.
הגוף לא דחה את האיבר החדש. הוא תפקד בצורה תקינה לחלוטין במשך כמה ימים של מעקב. מדובר בפריצת דרך של מסע בן עשרות שנים, כיוון שיום אחד, והוא אולי קרוב מתמיד, נוכל להניב אספקה חדשה של איברים להשתלה בבני אדם מבעלי חיים.
3 צפייה בגלריה
הדינוזאור שמועמד למכירה פומבית
הדינוזאור שמועמד למכירה פומבית
השתלת הכליה מהחזיר
(צילום: AP)
חזירים כבר שנים משמשים כמקור שעשוי לשמש בעתיד לטיפול במחסור באיברים, אבל מפני שיש בתאים שלהם סוכר גבוה, גוף האדם היה דוחה את האיבר. הכליה שהושתלה בהצלחה הגיעה מבעלי חיים שעברו שינוי גנטי שסילק את הסוכר, שלא תקף את המערכת החיסונית. בעולם ההשתלות, יש לחזירים יתרונות על פני קופים, למשל. אנשים בעולם אוכלים אותם, ולכן שימוש באברי חיזירים מעורר פחות חששות אתיים, וגם, קצב הילודה שלהם גבוה, תקופת ההיריון קצרה יחסית והאיברים מאוד דומים לאלה של בני האדם.
ולנושא אחר במבזק החדשות הטובות. שלד דינוזאור צפוי להימכר במיליון וחצי אירו במכירה פומבית שמתקיימת היום בפריז.
שרידי המאובן שייכים לדינוזאור טריצֶרָטוֹפּס (Triceratops), הגדול ביותר שהתגלה אי פעם על ידי חוקרים, ונקרא על ידם ביג ג'ון. ביג ג'ון, כוכב היום, היה דינוזאור צמחוני שחי לפני כ-66 מיליון שנה באזור דרום דקוטה של ימינו, ופירוש שמו הוא "פנים בעלות שלוש קרניים".
3 צפייה בגלריה
השתלת כליית החזיר
השתלת כליית החזיר
הדינוזאור שמועמד למכירה פומבית
(צילום: רויטרס)
הוא נחשב למוכר במיוחד בקרב חובבי הדינוזאורים והציבור בכלל, וזאת אחת הסיבות למה מישהו עומד להשקיע הרבה מאוד כסף.
ונסיים את המבזק שלנו עם סרטון באמת מרהיב של קשת בענן, שהיא לא בדיוק קשת, אלא עיגול שלם.
למעשה, קשת בענן לא בדיוק נראית ככה. יש לה צורה מעגלית ואנחנו לא רואים את כולה כי הקרקע "מפריעה" לנו.
3 צפייה בגלריה
הקשת המדהימה
הקשת המדהימה
הקשת המדהימה
(צילום: מתוך עמוד היוטיוב של ניקי קליין)
מדובר על מראה באמת יפהפה שיוצא לראות לעיתים נדירות, וניקי קליין מוושינגטון הצליחה וגם כמובן, תיעדה את הקשת, באזור ההררי שבו היא טיילה באותו הבוקר. "מעולם לא ראיתי דבר כזה" היא אמרה, תוך כדי שהיא מצלמת את היופי, וחוקרים מסבירים שצריך דיוק של שמש, מים, ערפל ומיקום – כדי לצפות בקשת העגולה.