בני האדם אוכלים לפחות שלוש ארוחות ביום, יש חיות שאוכלות פעם ביום או פעם בשבוע ודובים למשל, יכולים לדלג על ארוחות במשך כל החורף. אבל יש חיה שיכולה לשרוד שנים בלי לאכול ולחיות כמעט עד גיל 30.
כשזה מגיע לאריכות ימים, קשה לנצח את הקרצייה האפריקנית. במשך 45 שנה הן נצפו מקרוב במעבדה בניו יורק, חלקן שרדו עד 27 שנים ללא מזון. ולא רק הן, חלק מהעכבישים שגם תועדו, שרדו שמונה שנים ללא מזון.
3 צפייה בגלריה
קרציה ששרדה ללא מזון
קרציה ששרדה ללא מזון
קרציה ששרדה ללא מזון
(צילום: ג'ונתן כהן)
לסיום, קבלו עוד פרט מעניין: באותה תצפית היו גם כמה נקבות, אחת מהן הטילה ביצים ארבע שנים לאחר מות הקרצייה הזכרית האחרונה בקבוצה. זה קורה מכיוון שהיא יכולה לאחסן תאי זרע לפרק זמן ארוך בהרבה מהרגיל.
ועכשיו, בזמן שמיליארדרים משקיעים כספים על מי ירחף ראשון בחלל, יגיע למאדים או יקנה בית על הירח, יש כאלה שחולמים לתפוס לעצמם חתיכה קטנה של סלע שפעם ריחף בחלל.
מטאוריטים נדירים ויוצאי דופן שנחשבים ל"חומר העתיק ביותר שהאדם יכול לגעת בו" עמדו בשבוע שעבר למכירה פומבית וסיפקו את ההצגה הכי טובה בעיר.
מטאוריט שתועד בוער בשמיים בשנה שעברה נמכר ביותר מ-30 אלף דולר, שבר קטן יותר שלו עלה לקונה רק 12,600 דולר. ולא רק חפצים מעופפים – מלונה שהייתה ביתו של הרועה הגרמני רוקי, שרדה פגיעת חלקיק משביט בקוסטה ריקה ונמכרה בשל כך ביותר מ-44 אלף דולר. רוקי, אגב, שרד את הפגיעה בבית שלו.
3 צפייה בגלריה
המלונה שנמכרה
המלונה שנמכרה
המלונה שנמכרה
(צילום: בית המכירות כריסטי)
ולסיום, שימו לב לפרויקט שמטרתו לעזור לכלבים לחיות יותר זמן. הפרידה מחברו הטוב של האדם היא קשה וכואבת, ויש אנשים באוניברסיטת פרינסטון ובאוניברסיטת וושינגטון שעמלים על פיתוח דרכים לשפר ולהאריך את חייהם של הכלבים.
עם יותר מ-32 אלף כלבים ש"נרשמו" לתוכנית, והיד עוד נטויה, מנסים להבין מדוע כלבים נוטים להזדקן בקצב שונה וגם מדוע גזעים מסוימים לוקים במחלות שאחרים לא.
3 צפייה בגלריה
אילוף כלבים
אילוף כלבים
אילוף כלבים
(צילום: shutterstock)
בתקווה שהמדע יסייע להגיע לפתרונות ולאיכות חיים טובה יותר. גם לכלבים, וגם לבעלים. בינתיים, החוקרים עובדים על ריצוף גנטי של כ-10,000 כלבים בפרויקט, וחלק אחר גם יקבל תרופה ניסיונית שעשויה להיות כמו "מעיין נעורים".
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי