נמשכת המחאה של פעילי הסביבה באירופה, לקראת ועידת האקלים בשארם א-שייח: שתי פעילות סביבה הדביקו הערב (יום א') את עצמן בתצוגת דינוזאורים במוזיאון הטבע של ברלין. השתיים אמרו כי הן מחות על כישלונה של ממשלת גרמניה להתמודד כראוי עם האיומים שנוצרים כתוצאה משינויי האקלים.
1 צפייה בגלריה
שתי הפעילות ליד שלד הדינוזאור
שתי הפעילות ליד שלד הדינוזאור
שתי הפעילות ליד שלד הדינוזאור
(צילום: Paul Zinken/dpa via AP)
השתיים הדביקו את עצמן למוטות המחזיקים את שלד של דינוזאור גדול, שחי לפני עשרות מיליוני שנים. "בניגוד לדינוזאורים, אנחנו מחזיקים את גורלנו בידינו", אמרה אחת המפגינות, קאריס קונל (34), כשמבקרי המוזיאון הסתובבו בתצוגה. "האם אנחנו רוצים להיכחד כמו הדינוזאורים, או שאנחנו רוצים לשרוד?"
הפעילה השנייה, סולוויג שינקואה (42), אמרה שכאם לארבעה ילדים היא חוששת מההשלכות של משבר האקלים. "ההתנגדות השלווה הזו היא האמצעי שבחרנו כדי להגן על ילדינו מפני הבורות הקטלנית של הממשלה", היא אמרה.
בשבועות האחרונים אירעו לא מעט מקרים בהם פעילים נכנסו למוזיאונים ברחבי אירופה, שפכו עליהם מרקים, רטבים וצבעים והדביקו עצמם ליצירות ולמסגרות שלהן. ביום חמישי פעילים למען איכות הסביבה הדביקו את עצמם ליצירה המפורסמת של יאן ורמיר מ-1665 "נערה עם עגיל פנינה", שמוצג במוזיאון בהאג ולאחר מכן שפכו על עצמם רוטב עגבניות. מהנהלת המוזיאון נמסר שהיצירה לא ניזוקה.
כמה ימים קודם לכן שני אקטיביסטים מקבוצת "הדור האחרון" שפכו פירה על הציור "ערימות השחת" של קלוד מונה, יצירה שמוערכת ב-100 מיליון אירו. במקרה נוסף פעילות למען איכות הסביבה שפכו מרק על יצירתו של ואן גוך "החמניות" בגלריה הלאומית בלונדון.