חברת תיירות החלל וירג'ין גלקטיק הודיעה אמש (יום ב') כי היא תשגר החודש לחלל טיסת ניסוי, ובה ארבעה עובדים ותיקים בחברה. בחברה אמרו כי הם שואפים לשגר את הטיסה המסחרית הראשונה שלה בסוף יוני.

בחברה שייסד סר ריצ'רד ברנסון אמרו כי המשימה החודש תהיה המבחן האחרון של מערכת הטיסה בחלל וחוויית האסטרונאוטים לפני שהיא תיפתח לשירותים מסחריים. החברה דחתה את הטיסות שלה לחלל ל-2023 עקב משבר בשרשרת האספקה ​​ומחסור בכוח אדם.
לאחר השלמת שדרוג ספינת החלל, וירג'ין גלקטיק פתחה מחדש את מכירת הכרטיסים לטיסות לחלל, והעמידה את המחיר על 450 אלף דולר לאדם. התנאי הוא שמי שרוצה לצאת לטיסה קצרה לחלל יפקיד קודם לכן 150 אלף דולר. "החזרה לחלל היא מה שכולנו עבדנו לקראתו", אמר מייק מוזס, נשיא משימות קו חלל ובטיחות בחברה.
2 צפייה בגלריה
בדרך לחלל
בדרך לחלל
בדרך לחלל
(צילום: וירג'ין גלקטיק)
2 צפייה בגלריה
מטוס החלל ינותק מהמטוס בגובה 15 ק"מ
מטוס החלל ינותק מהמטוס בגובה 15 ק"מ
מטוס החלל ינותק מהמטוס בגובה 15 ק"מ
(צילום: AP)
אז איך עובדת השיטה? שני טייסים אמורים לשלוט במטוס הרקטי, מרגע שהוא משוחרר ממטוס שייקח אותו לגובה של כ-50 אלף רגל ועד הנחיתה. אחרי השחרור, המטוס הרקטי יאבד קצת גובה ואז יופעל המנוע הרקטי של ספינת החלל.
על פי התכנון המטוס הרקטי אמור להגיע לגובה של 88 ק"מ. בשלב זה כל משתתפי הטיסה, פרט לטייסים, ישחררו את חגורות הבטיחות. הם יוכלו לרחף ולהביט מטה דרך 17 החלונות לעבר כדור הארץ. לאחר שלוש או ארבע דקות שבהם יהיו בתנאיי חוסר כבידה, יחזרו הטסים לכיסאות שלהם ואז המטוס ינמיך עד שינחת בצורה שבה נחתו מעבורות החלל בעבר. ברנסון עצמו כבר טס לחלל ביולי 2021.