כמעט כל מדינות האיחוד האירופי וכ-300 חברות מסחריות סיכמו השבוע על קידום התוכניות להרחבת ייצור חשמל מטורבינות רוח. כמו כן, יקודמו התעשיות המקומיות הדרושות לבנייתן של טורבינות הענק.
הנציבות האירופית הודיעה בחודש אוקטובר על תוכניות לתמוך בתעשיית אנרגיית הרוח באירופה, שתצטרך להרחיב באופן מסיבי את הקיבולת על מנת להגיע ליעד של האיחוד האירופי - לייצר 42.5% מכלל האנרגיה ממקורות מתחדשים עד שנת 2030 - כפול מהמצב כיום.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
השבוע חלה התקדמות בנושא. כל 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, מלבד הונגריה, הצהירו אתמול (יום ג') שהן יבצעו את המלצות האיחוד. בין ההמלצות - לא רק להסתמך על תמחור בבחירת מפעיל טורבינות הרוח, אלא גם להתחשב באבטחת סייבר ובתקני עבודה.
דובר נציגות האיחוד האירופי של הונגריה סירב לומר מדוע המדינה לא הצטרפה ל-26 החברות האחרות, אך הוא דיבר על "הליך חקיקה לאומי מתמשך" מבלי לפרט יותר.
הממשלות הסכימו גם להגביר את ההשקעות ביכולת ייצור מקומית של טורבינות רוח וחלקים אחרים הדרושים לייצור אנרגיה ירוקה. אינגריד רומרט, סגנית נשיא בכירה ב-Orsted, החברה הגדולה בעולם להקמת חוות טורבינות רוח בים, בירכה על התחייבותן של הממשלות לעודד ייצור נוסף של אנרגיה ירוקה.
יצרניות הטורבינות העיקריות באירופה רשמו הפסדים תפעוליים בשנה שעברה. היצרניות הזהירו כי הן מתקשות לצמוח מהר מספיק כדי לעמוד ביעדי ייצור האנרגיה הירוקה, מכיוון שחברות מתמודדות עם שיעורי ריבית גבוהים, וכמו כן עלויות שרשרת האספקה ​​עולות. כמו כן, חברות מקומיות מתמודדות עם תחרות מוגברת מצד חברות מסין.