סוכנות החלל האמריקנית הודיעה כי מחר בבוקר (יום ד') בשעה 11:00 בבוקר (שעון ישראל) יחלוף האסטרואיד 2013 WV44 במרחק של כ-3.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ. מדובר במרחק גדול ואין כל סכנה שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ - אך למרות זאת בנאס"א עוקבים אחריו.
2 צפייה בגלריה
המסלול של האסטרואיד בלבן, המסלול של כדור הארץ בתכלת
המסלול של האסטרואיד בלבן, המסלול של כדור הארץ בתכלת
המסלול של האסטרואיד בלבן, המסלול של כדור הארץ בתכלת
(איור: נאס"א)
לפי נאס"א מדובר באסטרואיד די גדול, שקוטרו כ-160 מטרים - בערך כמו גובהו של המגדל המרובע מבין מגדלי עזריאלי בתל אביב. האסטרואיד זוהה לראשונה בשנת 2013 ומאז בסוכנות החלל האמריקנית עוקבים אחר מסלולו - כיוון שהוא מוגדר כאסטרואיד הנמצא בסביבת כדור הארץ.
בזמן התקרבותו לכדור הארץ האסטרואיד ינוע במהירות עצומה של 11.8 ק"מ בשנייה (או כ-42 אלף קמ"ש).
נאס"א וסוכנויות חלל נוספות ברחבי העולם עוקבות כעת אחר מאות עצמים אחרים בחלל, שעלולים להוות סכנה לכדור הארץ, חלקם מזוהים רק ברגע האחרון - זמן קצר לפני שהם מגיעים לנקודה הקרובה ביותר לכוכב הלכת שלנו במסלולם או כמה שעות לפני הפגיעה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
למשל, בחודש פברואר אסטרואיד קטן, שקוטרו כמטר אחד, זוהה שבע שעות בלבד לפני שהוא נכנס לאטמוספרה מעל צפון מערב צרפת. "מדענים ומהנדסים מפתחים תוכניות למערכות אזהרה וטקטיקות הסטה, למקרה שאי פעם יימצא אסטרואיד במסלול שעלול לסכן את כוכב הלכת שלנו", אמרו בסוכנות החלל האמריקנית.
אחת משיטות ההסטה נוסתה בהצלחה במשימת DART של סוכנות החלל האמריקנית - Double Asteroid Redirection Test. כאשר חללית התנגשה בחודש ספטמבר בעוצמה באסטרואיד על מנת לשנות את מסלולו. הניסוי השאפתני הסתיים בהצלחה. בניסוי לפני תשעה חודשים האסטרואיד שעליו התרסקה חללית היה בגודל דומה לזה של 2013 WV44.