חמישה כלבים, ביניהם גורים, נמצאו בבית בעפולה בתנאים קשים מאוד. שוטרים מתחנת עפולה חילצו את הכלבים והעבירו אותם לפקחי משרד החקלאות ומשם הם יימסרו לאימוץ.


מפקד השיטור העירוני בעפולה, פקד רועי גולן, אמר: "במוצאי שבת הגיע דיווח ראשון למוקד 100 של המחוז הצפוני. עובר אורח סיפר שהוא שומע יללות של גורי כלבים בשכונת מגורים בעפולה והוא חושש שהם בסכנת חיים. הוא התקרב לחצר ותיאר כלבה נסערת. האיש אמר שהוא שומע יללות של גורים".
בעקבות הדיווח יצאו שוטרי הסיור של המחוז הצפוני לבית שבו היו הכלבים. השוטרים מצאו שני גורי כלבים שנפלו ממרפסת בקומה הראשונה לחצר הבניין. השוטרים לקחו את הגורים והגיעו לבית ממנו הם נפלו, במטרה להשיבם לאימם, ואז גילו תנאי אחזקה ירודים בצורה קיצונית של הכלבים שהיו במקום.
3 צפייה בגלריה
גור שחולץ מהבית
גור שחולץ מהבית
גור שחולץ מהבית
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של משטרת ישראל)
"יצאתי לשם עם השוטרים במוצ"ש בלילה רק כדי להציל את הגורים שנטען שהם במצב מסכן חיים, נכנסו לבית וגילינו מרפסת שבה חיה כלבה עם גוריה, כאשר הם ללא מזון וללא שתייה", תיאר פקד גולן. "האם הייתה קשורה בשרשרת ברזל לצוואר, כאשר גם האמא וגם הגורים היו מכוסים בצואה ושתן. לא מצאנו אוכל או שתיה בקרבת מקום, וגילינו אמא ועוד 3 גורים". השוטרים החזירו את הגורים שנפלו לאמם שהייתה קשורה בתוך המרפסת.
בשעות הבוקר הועבר דיווח לאנשי היחידה הווטרינרית של משרד החקלאות לשם בחינת תנאי האחזקה של הכלבים. פקד גולן: "השוטרים הגיעו לבית בליווי אנשי משרד החקלאות, ובבחינת מצב הכלבים נמצא שהם הוחזקו במצב מסכן חיים. מתוך שלושת הגורים שהיו בדירה מצאנו רק אחד ואנו מעריכים ששניים מתו בגלל תנאי האחזקה הירודים. בחצר הבית אותר כלב נוסף מגזע מסוכן, ששייך לאותו בעל בית, שגם הוא הוחזק בתנאים ירודים בשמש הקופחת. בסופו של דבר הוחלט על ידי אנשי משרד החקלאות לקחת את שלושת הכלבים ולעצור את בעל הבית בחשד להזנחה והתעללות בבעלי חיים.
3 צפייה בגלריה
לוקחים את הכלבים לטיפול
לוקחים את הכלבים לטיפול
לוקחים את הכלבים לטיפול
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של משטרת ישראל)
3 צפייה בגלריה
אחד הלכבים שנמצא בבית
אחד הלכבים שנמצא בבית
כלבה קשורה בשרשרת ברזל בבית
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של משטרת ישראל)
בעל הדירה, בשנות הארבעים לחייו, טען שהוא מגדל את הכלבים בדרך המסורה ביותר והוסיף ששני הגורים החסרים הועברו לאימוץ - אך ייתכן כי הם לא שרדו. "לשמחתי, הצלחנו להציל את חייהם של זוג כלבים בוגר וגור שנמצאו בתת תנאים ובסכנת חיים, הכלבים הועברו למסגרת טיפולית של משרד החקלאות ובהמשך ימצא להם בית חם ואוהב", הוסיף פקד גולן. החשוד עצמו עוכב לחקירה ושוחרר בסיומה.