43 כלבי צ'יוואווה חולצו מדירה באשדוד והועברו למתקן מוגן. הכלבים חולצו במבצע משותף של עיריית אשדוד ומשרד החקלאות. הכלבים, שאותרו בדירה מלוכלכת כשהם במצב בריאותי ירוד, חולצו ופונו לקבלת טיפול רפואי. הדיירת פנתה לבית המשפט כדי לקבל את הכלבים בחזרה, אך בקשתה נדחתה.

באוגוסט 2023 התקבלה תלונה במשרד החקלאות, לפיה בדירה באשדוד מתקיים סחר בכלבי צ'יוואווה, והמצב התברואתי במקום ירוד. אך הדיירת לא שיתפה פעולה עם הפקחים. בנובמבר הגישה העירייה בקשה להיכנס לדירה, וכחודש לאחר מכן הגיעו למקום פקחים, שנחשפו למראה הקשה.
"התנאים בדירה היו מחפירים וקשים, מתחת למינימום הנדרש בחוק צער בעלי חיים", סיפרה ד"ר דנית כהן, וטרינרית בעיריית אשדוד. "במקרר שלה נמצאו חיסונים ותרופות פגות תוקף. הכלבים לא חוסנו בחיסונים כנגד מחלת הכלבת. היא סירבה לשתף פעולה כשביקשנו שתעזור לנו לקחת את הכלבים למתקן מוגן, ולקחה את אחד הכלבים וזרקה אותו עליי בכעס".
ד"ר כהן אמרה בדיון שהתקיים בבית משפט השלום באשדוד כי מדובר בהזנחה שנמשכה זמן רב. "זו הזנחה שמתבטאת במזון לא מותאם, מניעת אור שמש. זה מניעת טיפול רפואי נדרש. הרבעה של כלבות עם היסטוריה של ניתוחים קיסריים באופן שמסכן את חייהן ומניעת כל פעילות טבעית הדרושה לבעל חיים כדי להתקיים. בנוסף, ריבוי הכלבים - 43 במספר - באותו מתחם ללא רצפה חשופה, אף היא עבירה לפי חוק צער בעלי חיים".
2 צפייה בגלריה
כמה מהכלבים בדירה
כמה מהכלבים בדירה
כמה מהכלבים בדירה
ד"ר כהן המשיכה בתיאור: "הכלבים למעשה לכודים מתחת לערימות הציוד הרבות שקיימות בבית ואשפה וצרכים. כמויות חרקים אדירות, ריח חריף של אמוניה באוויר, באופן שצורב את העיניים וקנה הנשימה. למעשה הכלבים נמצאו בסכנת חיים".
באמצע הדיון בבית המשפט התפרצה הדיירת לדברי הוטרינרית, וטענה כי מדובר בשקרים. היא טענה כי הכלבים נלקחו ממנה באכזריות. ד"ר כהן הוסיפה כי בביקורת של העירייה נמצאו מזון מעופש מעורבב בצרכים, גורים ללא מזון מתאים, פחי זבל חשופים וכבלים חשמליים חשופים. הווטרינרית הוסיפה כי "הכלבים מפחדים לצאת החוצה לאור השמש. הם מפחדים ממגע אדם".
כיום הכלבים מקבלים טיפול אינטנסיבי יומיומי. כלבה אחת הייתה צריכה לעבור ניתוח חירום, אך למרבה הצער היא לא שרדה. בנוסף, בעירייה הביאו מאלף כדי לעבוד איתם ולהרגיל אותם לחיים נורמליים.
2 צפייה בגלריה
הכלבים הועברו לטיפול
הכלבים הועברו לטיפול
הכלבים הועברו לטיפול
הדיירים בשכונה התחננו בפני העירייה לפעול בנוגע לגידול של הכלבים בתוך הבית. במכתב שכתבו לרשות המקומית טענו כי הם סובלים מהמצב מזה חמש שנים, וכי הדיירת אוגרת זבל מה שגורם לבעיית מזיקים, כמו עכברים ותיקנים היוצאים מביתה. "ניסינו לדבר מספר פעמים עם הדיירת אך אין עם מי לדבר", אמרו השכנים.
השופטת רבקה שוורץ קבעה כי הוצגו בפניו ראיות המעידות על תת תנאים בגידול הכלבים, ללא פיקוח רפואי ובהתעלמות ממצבים הרפואיים הדורשים טיפול, והתעלמות מרווחתם ותנאי מחייתם, וכי לפי הראיות שהוצגו בפניה הדירה של היוותה מתקן לא מורשה להרבעת כלבי צ'יוואווה לצורכי מסחר. הדיירת הגישה בקשה להחזיר את הכלבים לרשותה, אך השופטת דחתה את הבקשה, והדגישה כי הוצאת הכלבים הייתה הכרחית ובבחינת הצלת חייהם וחילוצם מתנאי הזנחה והתעללות.
"אם יושבו הכלבים, קיים חשש כבד וממשי כי תעבור עבירה לפי חוק צער בעלי חיים. לכלבים נגרם סבל וייסורים ללא הצדקה עת שהו בדירתה", כתבה השופטת.
בעיריית אשדוד בירכו על החלטת בית המשפט וציינו כי הוצאת הכלבים התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם משרד החקלאות. 43 כלבי הצ'יוואווה נמצאים במתקן מוגן, שם הם מקבלים את החיסונים והתזונה שהם היו זקוקים לה.