אם תרצו להסתכל בחיוב על שנת 2021, אפשר לומר ללא ספק שזו הייתה שנה של חיסונים מצילי חיים, אבל ייתכן כי 2022 תיתן לה פייט לא רע על חיסונים פופולריים.
מדענים עובדים בימים אלה על חיסון ראשון מסוגו נגד אלרגיה לכלבים. כן, אם אתם מתעטשים, מתגרדים או דומעים בכל פעם שיש כלב בסביבה, למרות שכל מה שבא לכם לעשות זה ללטף אותו - אולי החיסון הזה הוא בשבילכם.
מדובר על צעד ראשון בפיתוח של חיסון מהסוג הזה, והוא נראה מבטיח. חוקרים ביפן זיהו חלקים מסוימים של מולקולות שעשויות להיות אחראיות לאותה תגובה אלרגית כשכלב נמצא בסביבה.
3 צפייה בגלריה
אילוסרטציה
אילוסרטציה
אילוסרטציה
(צילום: shutterstock)
אז הם לקחו את החלקים האלה, בודדו אותם וחילצו את חומצת האמינו המרכיבה חלק מהחלבון שגופנו תופס כאיום - ובעצם עובדים על להפוך אותם לכדי חיסון. מה שמיוחד במחקר הזה הוא שצוות החוקרים הצליח לקבוע, באמצעות טכניקת קרני רנטגן, את מבנה החלבון בשלמותו – דבר שלא נעשה בעבר.
אז אם אתם אלרגיים ומוכנים כבר לשלוף את הכתף, זו רק ההתחלה, יש עוד זמן – אבל זה בהחלט נראה מבטיח.
ומהחיסון שמפתחים ביפן לחלל. אמנם אמרנו שלום ל-2021, אבל לא ניתן לכם להיפרד בלי התמונה האחרונה לשנה שעברה, של טלסקופ החלל האבל שקולט דברים מופלאים ברחבי היקום שלנו.
אז שימו לב לצילום הזה – פיצוץ סופרנובה ענק מגלקסיה אחרת במרחק של 57 מיליון שנות אור משביל החלב שלנו.
3 צפייה בגלריה
הצילום האחרון של טלסקופ החלל האבל לשנת 2021
הצילום האחרון של טלסקופ החלל האבל לשנת 2021
הצילום האחרון של טלסקופ החלל האבל לשנת 2021
(צילום: נאס"א)
בנאס"א בחרו לחשוף אותנו לפלא הזה בדיוק ב-31 בדצמבר, למרות שהגלקסיה הזאת נחשפה לראשונה על ידי אסטרונומים חובבנים בניו זילנד כבר בשנת 2014. בצל ההצלחה המסחררת של האבל, נושף בעורפו ג'יימס ווב, טלסקופ ששוגר לאחרונה, עם יכולות חסרות תקדים של תיעוד, אז אנחנו מקווים לחשוף אתכם לעוד פלאים רחוקים ונוצצים שיש לחלל להציע גם ב-2022.
ולסיום מבזק החדשות הטובות - אין כמו החלטות חדשות בשנה חדשה: הכירו את ז'אן ז'אק סאווין, צרפתי בן 74, שהחליט לנסות לחצות לבדו את האוקיינוס האטלנטי על קאנו.
3 צפייה בגלריה
ז'אן ז'אק סאווין
ז'אן ז'אק סאווין
ז'אן ז'אק סאווין
(צילום: רויטרס)
אתמול בבוקר הוא יצא מחופי פורטוגל, מצויד בקאנו שלו וב-300 קילוגרמים של אספקה, כדי להגיע לאיים הקריביים בתוך 90 יום, בהם יחתור 10-8 שעות ביום.
אגב, בין כל הציוד יש לו גם בקבוק שמפניה, שהוא מתכנן לפתוח ביום הולדתו ה-75, שחל בעוד כשבועיים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי.