ארכיאולוגים ביוון חשפו שלד של אישה, שמתה לפני כ-2,100 שנה, השוכב על מיטת ברונזה כשתיאורי בנות ים מקשטים את עמודי אתר הקבורה.
על מיטת הברונזה מצאו החוקרים איור של ציפור, המחזיקה נחש בפיה, סמל לאל היווני הקדום אפולו.
ראשה של האישה היה מכוסה בעלי דפנה מוזהבים, ככל הנראה חלק מנזר, וידיה היו עטופות בחוטי זהב. החפצים שנמצאו איתה מרמזים על כך שהיא באה מרקע עשיר, ייתכן אפילו בת מלוכה. כעת החוקרים מנתחים את השלד כדי לקבוע מה היה גילה של האישה ומה גרם למותה.
3 צפייה בגלריה
השלד שהתגלה ביוון
השלד שהתגלה ביוון
השלד שהתגלה ביוון
(צילום: מתוך המחקר, Areti Chondrogianni-Metoki)
ועכשיו, לשאלה - היכן יותר קר: בקוטב הצפוני או הדרומי? ובכן, מדובר במקומות הקרים ביותר על פני כדור הארץ, אבל באחד מהם הטמפרטורות נמוכות יותר מהשני.
חוקרים במכון האוקיינוגרפי בוודס הול אומרים כי הקוטב הדרומי יותר קר מהצפוני באופן משמעותי. הטמפרטורה הממוצעת השנתית במקום הקר בקוטב הצפוני עומדת "רק" על מינוס 40 מעלות צלזיוס, לעומת מינוס 60 מעלות צלזיוס במקום הקר ביותר בדרומי.
לדברי החוקרים, הסיבה לכך נעוצה בהבדל העיקרי ביניהם - הצפוני נחשב לאוקיינוס ואילו הדרומי ליבשת. מים מתקררים ומתחממים לאט יותר מהיבשה, וכתוצאה מכך יש פחות קיצוניות בטמפרטורות.
3 צפייה בגלריה
 דוב קוטב בקוטב הצפוני
 דוב קוטב בקוטב הצפוני
דוב קוטב בקוטב הצפוני
(צילום: shutterstock)
בקוטב הדרומי יש גם הרבה יותר קרח מהצפוני, מכיוון שהוא ביתו של קרח יבשתי, בנוסף לקרח המגיע מן הים.
ונסיים את מבזק החדשות הטובות עם המלטה מרגשת במיוחד של זאב אדמוני, מין המצוי בסכנת ההכחדה החמורה ביותר מבין הכלביים.
הגור המתוק נולד בגן חיות במדינת רוד איילנד, והוא הראשון מאז 2005 שנולד בגן חיות. אתם יכולים לתאר את השמחה הגדולה בקרב אנשי גן החיות, שמחה שהתפשטה לכל רחבי ארצות הברית עם הסיפור שהפך לוויראלי.
3 צפייה בגלריה
גור חדש ונדיר
גור חדש ונדיר
גור חדש ונדיר
(צילום: גן החיות ברוד איילנד)
הגור כבר בן חודש וכמה ימים, והוא נולד לאמא ושמה ברייב (אמיצה) ולאבא דייגו. מכיוון שמעט מאוד זאבים אדומים נותרו בטבע (על פי ההערכות רק כמה עשרות), מדובר בהמלטה לא רק מרגשת, אלא גם קריטית לשימור המין. השבועות הקרובים יהיו קריטיים עבור הגור הקטן, שנכון לשעה זו מרגיש טוב ואף ממשיך לעלות במשקל.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי