בשיתוף המוסדות המציגים


עולם המוזיקה העכשווי מאופיין בהשפעות רב תרבותיות וסגנוניות. החיבורים בין העולמות השונים - ביניהם קלאסי, ג’אז, פופ, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקת עולם, מוזיקה לקולנוע ועוד, הפכו לנפוצים וטבעיים ויוצרים זרמים אמנותיים חדשים. המוזיקאי, בין אם הוא יוצר, נגן או זמר, נדרש להיכרות ושליטה בשדה הפעולה המקצועי ובמרחב האפשרויות. תוכנית הלימודים ב-Ono Music בקריה האקדמית אונו, נותנת למוזיקאי ארגז כלים מלא כדי להתמודד עם אתגרים אלו, תוך שילוב בין לימוד מעמיק של מקצועות הנשענים על הידע הקלאסי המסורתי, לצד חדשנות ושליטה במגוון של סגנונות עכשוויים וכלים טכנולוגים עדכניים.
ירון גוטפריד, מנהל Ono Music - בית הספר למוזיקה של הקריה האקדמית אונו, סיפר על תוכניות הלימוד: "Ono Music זה בית ספר למוזיקה, שנותן תואר ראשון במסלול רב תחומי, השכלה אומנותית גבוהה. יש לנו ארבע התמחויות. התמחות אחת היא שירה ופרפורמנס, שמובילה אותה עדינה פלדמן. התמחות שנייה היא הפקה, והלחנת שירים שאורי זך מוביל אותה, יש לנו מסלול הלחנה וניצוח למסך ולבמה שאני עומד בראשו, ויש לנו מסלול ביצוע לנגנים".
עדינה פלדמן, ראש מסלול שירה ופרפורמנס, פירטה על המסלול: "אנחנו נותנים לסטודנטים כלים, כמו העמדה על במה, ההתייחסות לטקסט, פוקוס, משחק, תנועה, הפקת צליל, כל מה שכרוך בפרפורמנס, מכף רגל ועד ראש. מכינים אותם לעולם של שואו ביזנס. המסלול שלנו כולל מגוון רחב של קורסים. החזון שלנו הוא שתסיימו את הלימודים, אתם תוכלו להשתתף ולהיות חלק מתעשיית המוזיקה בארץ ובעולם".
טלי חן, סטודנטית במסלול שירה ופרפורמנס ב-Ono Music, פירטה על הכלים שקיבלה במהלך הלימודים: "הכלים שקיבלתי פה הם לדעת איך לשיר יותר טוב, איך לרקוד, איך לשחק, וכמובן איך לשלב את שלושת האלמנטים האלה ביחד. במישור החברתי באמת מכירים פה האנשים מכל מיני צבעים וסגנונות. אי-אפשר לפספס את זה. האווירה פה היא פשוט מדהימה כל כך מקבלת ונעימה וחמה".
גוטפריד, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2014, סיפר כי במהלך הלימודים יש "פסטיבלים שונים, הרבה מאוד הופעות, שיתופי פעולה עם אמנים, כל זה נועד בשביל הסטודנטים ועם הסטודנטים". על המסלול שבראשו הוא עומד, פירט גוטפריד: "אני עומד בראש מסלול הלחנה וניצוח למסך ולבמה, והמסלול הזה נועד למי שהחלום שלו הוא ליצור מוזיקה מעולמות הקונצרטים ועד מוזיקה למדיה. במסלול לומדים קורסים שונים, קורסי הלחנה מהלחנה לתיאטרון, הלחנה למשחקי מחשב, הלחנה לקולנוע ולטלוויזיה, יש גם קורסי עיבוד וכל זה נעשה בפרקטיקה עם תזמורות בשיתוף פעולה עם מיטב הגופים בארץ". לדבריו, "בין אם זה למוזיקה למדיה בין אם זה קונצרט קלאסי, המגוון הסגנוני הוא מאוד מאוד רחב, ובסוף אתה גם יוצא עם תיק עבודות מאוד מרשים, מה שמחבר אותך לתעשייה".
ישראל פפא, סטודנט במסלול הלחנה ועיבוד למסך ולבמה ב-Ono Music, סיפר על הכלים שקיבל במהלך הלימודים: "לימודי ההלחנה, העיבוד והניצוח, בעצם איפשרו לי להעמיק ולצלול לתוך רבדים חדשים בעולם המוזיקה. לא משנה באיזה מסלול אתה נמצא, אתה חלק מהאווירה, אתה חלק מכולם". על המרצים, הוא הוסיף: "המרצים באונו בעצם נותנים לך את הדבר הזה שאתה כל כך מחפש, את היחס האישי. ללמוד באונו זו באמת חוויה מיוחדת".
1 צפייה בגלריה
ג'אז מוזיקה הופעה
ג'אז מוזיקה הופעה
(צילום: ShutterStock)
גוטפריד סיפר על מסלול נוסף בלימודים בבית הספר: "יש גם מסלול ביצוע לנגנים, הוא מיועד בעצם לאינסטרומנטליסטים בכל הכלים, בין אם אתה פסנתרן, מתופף, בסיסט, סקסופוניסט, כנר או צ'לן, יש לנו את מיטב המורים שידריכו אותך, אבל לצד זה גם תהיה התמקדות במיומנויות כלליות, שיעור על כלי פרטי, נגינה באנסמבלים, קורס נגינה באולפן, דברים שחשובים מאוד לנגן, ככה שתתנסה בהרבה סגנונות ותהיה מסוגל לעמוד ולהתמודד עם הסיטואציה ברמה המקצועית, בעולם האמיתי".
מי שעומד בראש מסלול הפקה והלחנת שירים הוא אורי זך, מעבד ומפיק מוזיקלי מוביל. "במגמה של ההפקה המוזיקלית, היצע הקורסים שאנחנו נותנים לסטודנטים, הם קורסים שמלווים את הסטודנט החל מהרמה הכי בסיסית של הכרת המחשב, עבודה בפרוטוקול שנקרא מידי, תכנות של סאונדים, קצת מבוא לסינתזה, דרך לימודים של תוכנה כמו תוכנה שנקראת פרוטול שאנחנו עובדים עליה, לומדים להקליט, לומדים להשתמש באולפן, סוגי מיקרופונים, לומדים להפיק פלייבק, לתכנת פלייבק, ועד לקורסים יותר מתקדמים, שהם גם קורסים ספציפיים", פירט זך.
יובל אידיסיס, סטודנט במסלול הפקה והלחנת שירים ב-Ono Music, סיפר: "הכלים שקיבלתי במהלך התואר הם בעיניי אחד הדברים הכי חשובים זה קודם כל דד-ליין, לעמוד בזמנים, יש לך זמן להוציא משהו בין אם זה קטע בין אם זה עבודה, בין אם היא אקדמאית או מוזיקלית, והדבר השני הוא באמת התקשורת הבין אישית, איך לגשת לאנשים, במיוחד גם כמפיק, איך לגשת לאומן, איך לדבר איתו בצורה שאפשר יהיה לתקשר ביחד בגובה העיניים".
טל סודאי, סטודנט במסלול הפקה והלחנת שירים ב-Ono Music, הוסיף: "החוויה היא מאוד שלמה, כלומר אני מכיר פה המון אנשים, המון חברים, זה הפן הכי הכי חשוב זאת אומרת הכרתי כאן ויצרתי שיתופי פעולה עם המון המון אנשים, דברים שאני מעריך שילכו איתי שנים קדימה. מה שמיוחד ב-Ono Music זה השיתופי פעולה בין הסטודנטים, החברה, ההווי, הנגישות של המרצים, הרמה ובמיוחד הפסיליטיס שנמצאים כאן בשבילנו".
זך אמר עוד: "זה לא רק לדעת להפיק שירים, אלא גם להפיק מוזיקה לקולנוע, ולהפיק ג'ינגלים, ולהפיק מוזיקה אלקטרונית, להפיק הופעות, כל התחומים האלה. זאת אומרת ההתפשטות, היא גם לרוחב וגם לאורך. בסופו של דבר סטודנט שמסיים ב-Ono Music, הוא בעצם סטודנט שיש לו גם את היכולת להיות מוזיקאי רב תחומי, וגם להתמקצע בתחום מסוים שבאמת יותר מעניין אותו.
בית הספר למוזיקה, הקריה האקדמית אונו, מוסד להשכלה גבוהה ללימודי תואר ראשון במוזיקה רב תחומית .B.Mus, מוכר ומאושר בישראל על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
בשיתוף המוסדות המציגים