מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)

ציור "בריאת האדם" שבתקרת הקפלה הסיסטינית בקריית הוותיקן הוא מבין הציורים המפורסמים ביותר בכל הזמנים. יד האלוהים ויד האדם מושטות זו אל זו ונדמה שהמתח שנוצר באוויר מחזיק מעמד מהמאה ה-16 ועד ימינו.
אז מה הקשר של מיכלאנג'לו לחלל? טלסקופ החלל האבל תיעד קשר גלקטי מופלא, במרחק של 200 מיליון שנות אור מאיתנו. בתמונה נוכל לראות שלוש גלקסיות, הנקראות Arp 248, שמסודרות באינטראקציה מיוחדת מבחינה ויזואליות ומדעית, כששתיים מהן מחוברות באמצעות זרם של כוכבים, גז ואבק – ונמשכות זו לזו בכוח הכבידה.
אסטרונומים מכנים את הנחלים הללו כ"זנבות גאות ושפל" העשויים אף ליצור כוכבים (החלקים בזנבות שמסומנים בכחול). עכשיו נשאלת השאלה האם יום אחד הן יתמזגו לכדי גלקסיה אחת או ישמרו על העצמאות שלהן.
3 צפייה בגלריה
התמונה של טלסקופ החלל האבל
התמונה של טלסקופ החלל האבל
התמונה של טלסקופ החלל האבל
(צילום: נאס"א)
נשארים בחלל: אסטרונומים הודיעו כי הם זיהו חור שחור, הנמצא במרחק של 1,600 שנות אור בלבד מכדור הארץ. מדובר באחד החורים השחורים הכי קרובים אלינו, אך החדשות הטובות הן שהוא לא מהווה סכנה בכלל בגלל המרחק העצום שלו.
החוקרים אמרו כי מה שמייחד עם החור השחור הזה, מעשרות החורים השחורים שהתגלו בגלקסיית שביל החלב, הוא שהוא "לא עושה כלום", כלומר הוא לא צפוי לבלוע את הכוכב הסמוך לו וגם לא שואב אליו דברים שנמצאים בקרבתו.
3 צפייה בגלריה
איור של החור השחור
איור של החור השחור
איור של החור השחור
(צילום: International Gemini Observatory/NOIRLab/NSF/AURA)
אז מה הוא כן עושה? החוקרים כינו אותו "רוצח שקט", שמחכה לזרמי חלל שיזינו אותו.
וקבלו את הגולש הכי מפורסם בעולם בימים אלה – כריש עמלץ לבן, שנקלע לסיטואציה בחוף הים והפך לכוכב.
הכול קרה כשג'ורדן אנסט, צלם מקליפורניה, הגיע לצלם תחרות גלישה - ובזמן שהוא מתעד, האורח הגדול נכנס לפריים וכבש אותו ואת העולם, הכול במרחק מטרים ספורים מהגולש שהמשיך לרחף על הגלים.
3 צפייה בגלריה
התפתעה בתמונה
התפתעה בתמונה
התפתעה בתמונה
(צילום: Jordan R. Anast )
לא הייתה בהלה ברגע האמת כי כולם חשבו שמדובר בדולפין. הרגע הזה מתועד בשש תמונות שונות, וג'ורדן הנרגש מודה שזה צילום של פעם בחיים - שכולל עדשה איכותית והרבה מאוד מזל.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי